لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

12 خاصیت بی نظیر ارده که از آن بی خبر هستید!

از بی نظیر ترین محصولات کنجدی که سرشار از خواص ارزشمندی برای بدن می باشد ارده است. این ماده مغذی از دانه های کنجد بو داده شده تولید می گردد که به عنوان نوعی وعده ی غذایی به ویژه صبحانه، مورد مصرف اغلب افراد قرار می گیرد.این ماده مغذی به دلیل اینکه فاقد هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده است، نه تنها هیچگونه عوارضی ندارد، بلکه سرشار از املاح مفیدی برای بدن است. جالب است بدانید ارده کنجدی به عنوان نوعی داروی شفابخش برای درمان اغلب بیماری ها، شناخته شده است..


۱) ارده کنجدی از طبع گرمی برخوردار است؛ بنابراین برای درمان اغلب بیماری ها که ناشی از مزاج سرد افراد می باشد، موثر میباشد.
۲) این ماده مغذی به دلیل اینکه سرشار از فیبر میباشد، نقش موثری در زمینه ی کاهش وزن دارد؛ بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن دارند، میتوانند قبل از وعده ی غذایی اصلی، ۲ قاشق غذاخوری از این عصاره ی کنجدی را مصرف کرده و به خواسته ی خود برسند.
۳) یکی دیگر از خواص ارزشمند این ماده مقوی، انرژی زا بودن آن است.
۴) مصرف ارده کنجدی حداقل ۲ الی ۳ بار در هفته یا ماه، موجب افزایش میزان چربی خون مفید و کاهش کلسترول مضر بدن می گردد.
۵) جالب است بدانید این ماده غذایی، نوعی مکمل برای تامین املاح لازم بدن همچون کلسیم به شمار می رود؛ در نتیجه سلامت دندان ها و مفاصل حفظ شده و میزان مقاومت آن ها افزایش می یابد.(جهت خرید ارده کلیک کنید)
۶) مصرف ارده کنجدی توسط کودکان، موجب افزایش قدرت یادگیری و هوش آن ها می شود.
۷) از دیگر خواص این فرآورده ی کنجدی، نرم کردن مسیر روده ها و پیشگیری از بیماری های گوارشی همچون یبوست، بواسیر و… می گردد.
۸) خواص آنتی اکسیدان موجود در ارده کنجدی، موجب شده است که به عنوان نوعی ماده ی غذایی ضد سرطان محسوب گردد و از بروز انواع تومور و شکل گرفتن سرطان های متفاوت در بدن پیشگیری نماید.
۹) مصرف ارده کنجدی توسط بانوان، موجب پیشگیری از بیماری رحم آن ها می گردد. همچنین به عنوان نوعی ماده خوراکی قاعده آور محسوب می شود.

۱۰) افرادی که دچار اختلالات جنسی و سرد مزاجی در این زمینه هستند، میتوانند با مصرف ارده به درمان خود بپردازند.
۱۱) عصاره ی کنجدی همچون ارده، میتواند خطر ابتلا به بیماری قلبی_عروقی را کاهش نماید.
۱۲) جالب است بدانید افرادی که مبتلا به لاغری مفرط هستند، میتوانند با مصرف ترکیب ارده کنجدی و شیره انگور به عنوان وعده ی غذای اصلی، به وزن دلخواه خود برسند.


کلام آخر:


بهتر است بدانید برای برخورداری از خواص بی نظیر ارده ، بهتر است نوع مرغوب و طبیعی آن را مورد مصرف قراردهید. بنابراین بهتر است برای تهیه ی آن، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید تا از نوع با کیفیت و درجه یک محصول مورد نظر برخوردار شوید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با تاریخچه حلواسازی در ایران دیدن کنید.




خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0