لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طبیعت حلوا ارده چیست ؟ گرم یا سرد ؟

ماده اصلی تشکیل دهنده حلوا ارده اصل، کنجد است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار میرود. حلوا ارده نیز حاوی مواد و ویتامینهای موجود در کنجد بوده، حاوی پروتئین‏، ویتامین های گروه ب، ویتامین آ و د، لیستن و حاوی اسیدهای پرچرب غیر اشباع و اشباع نظیر اسید اولئیک است. تركيبات حلوا ارده عبارتند از ارده، شكر، عصاره ريشه چوبك، اسيد سيتريك، سفيده تخم مرغ و مواد معطر شامل هل، وانيل و ... . شكر و ارده دو تركيب عمده تشكيل دهنده حلوا ارده هستند و حدود ۵۰ درصد فرمول آن را تـشكيل مي دهند.


طبع حلوا ارده گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی حلوا ارده به شرح زیر میباشد:


 یکی از مهمترین خواص حلوا ارده به دلیل میزان بالای کالری موجود در آن، تامین انرژی مورد نیاز بدن، به ویژه برای کودکان و افراد سالخورده است.
 مصرف حلوا ارده در وعده صبحانه برای کودکان باعث افزایش قدرت یادگیری، حافظه و عملکرد ذهنی آنها میگردد.
 مصرف حلوا ارده باعث رفع کم خونی و برطرف کننده کمبود آهن خون است و لذا مصرف آن برای زنان و دختران مفید است.
 از خواص حلوا ارده کمک به تسکین و درمان بیماری های استخوان و مفاصل است و مصرف آن برای تخفیف استخوان درد و درد های شدید مفاصل به ویژه در افراد سرد مزاج بسیار عالی و مفید است.
 به طورکلی استفاده روزانه از حلوا ارده در رژیم غذایی، برای درمان و برطرف کردن بی‌حسی، کرختی، فلج، یبوست و کاهش فشار خون بالا مفید است.(جهت خرید حلوااره کلیک کنید)
 از خواص حلوا ارده در طب سنتی باز نمودن گیرها (انسدادهای اعضای مختلف)، خلط‌ها و جوش‌ها در افراد سرد مزاج است.
 مصرف حلوا ارده برای بیمارن مبتلا به اختلالات کبدی و ناراحتی های کلیه مفید بوده، به درمان بیماری آنها کمک میکند.
 حلوا ارده سرشار از اسید های چرب غیر اشباعی نظیر امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است و از این رو در تامین اسیدهای چرب مورد نیاز بدن موثر بوده، البته به شرطی که به خوبی فرآوری شده باشد و در حرارت مناسب تهیه شده و شرایط نگهداری آنها نیز مناسب باشد.
 رفع خستگیو بازیابی انرژی از دست رفته از دیگر خواص حلوا ارده بوده، افرادی که شیر به مزاج‌شان سازگار نیست، می‌توانند از حلوا ارده و سایر فراورده های تهیه شده با کنجد، برای تامین کلسیم و روی مورد نیاز بدن به منظور تقویت و استحکام استخوانها و دندانها استفاده کنند.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0