لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه حلواشکری پشمکی خانگی با شیر خشک و ارده

حلوا شکری یکی از میان وعده ها و یا بهترین صبحانه و عصرانه ها می باشد که از مقوی ترین ها است و تاریخچه آن به زمان صفویه بر می گردد در آن زمان شاه عباس به دنبال جیره غذایی کم حجم و مقوی بود که نیازی دیگر به گرم کردن نداشته باشد و به دستور وی شیخ بهایی از شیرینی پزان آن زمان استفاده کرده در گذشته از شیره کشمش برای تهیه حلوا ارده استفاده می شد و به همین دلیل به این اسم مشهور شده ولی امروزه چون از شیره کشمش استفاده نمی شود و شکر جایگزین آن شده است به آن حلوا شکری می گویند. این حلوا شکری برای افطار و ماه رمضان نیز بسیار گزینه مناسبی است و از خواصی خوبی نیز برخوردار است و برای سرد مزاج ها بسیار مناسب است زیرا طبع گرمی دارد و برای رژیم غذایی لاغری بسیار مناسب است همچنین برای افرادی که دارای کم خونی و کمبود آهن هستند نیز بسیار مناسب است. امروز در این مطلب حلوا شکری خانگی پشمکی و مجلسی با شیر خشک و ارده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.


مواد لازم برای تهیه حلوا شکری مجلسی


 پودر قند ۱ پیمانه
 شیر خشک ۱ پیمانه
ارده ۱ پیمانه
 خلال پسته به مقدار لازم
 هل ۱ ق چای خوری

مراحل تهیه حلوا شکری خانگی با شیر خشک و ارده


مرحله اول: مخلوط کردن شیر خشک و پودر قند


ابتدا شیرخشک و پودر قند را دو بار الک کنید و داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید شیر خشک قنادی را باید از عطاری ها و یا لوازم قنادی ها تهیه کنید و نباید از شیرخشک کودک استفاده کنید پس دقت کنید شیرخشک قنادی و در ادامه هل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.


مرحله دوم: افزودن ارده


شما می توانید ارده را نیز در منزل به صورت خانگی تهیه کنید تا سالم تر باشد حالا باید ارده را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که خمیر سفتی بدست بیاد می توانید از غذاساز برای مخلوط کردن استفاده کنید.(جهت خرید اینترنتی ارده کلیک کنید)


مرحله سوم: افزودن خلال پسته


در این مرحله به دلخواه می توانید خلال پسته را کمی در خمیر ریخته و هم بزنید خمیر را با دست کمی هم بزنید تا یکدست شود حالا کف یک ظرف مستطیل شکل را کمی چرب کنید و داخل آن نایلون انداخته تا کاملا ظرف را بگیرد.


مرحله چهارم: تهیه حلوا شکری


حالا کف ظرف را کمی خلال پسته ریخته و مقداری از مواد حلوا شکری را داخل ظرف بریزید و پشت قاشق یا پشت دست مواد را صاف کنید تا پسته ها جابجا نشوند و بعد مابقی مواد را ریخته و خوب فشرده کنید و در ظرف را گذاشته و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید سپس از ظرف خارج و برش بزنید.

نوش جان


نکات کلیدی در تهیه حلوا شکری پشمکی


 میزان ارده تقریبی می باشد و حتما کم کم بریزید تا خمیر سفتی بدست بیاد.
 افزودن خلال پسته دلخواه و قابل حذف است.
 اگر دوست دارید حلوا ارده نرمی داشته باشید مقدار ارده را بیشتر بریزید.
 اگر دوست دارید حلوا شکری شکلاتی داشته باشید مقداری شکلات ذوب کنید و به مواد اضافه کنید.

کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما را با طرز تهیه حلوا شکری پشمکی و مجلسی آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه محصولات کنجدی مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت ترنگ نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت ترنگ یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله فواید مصرف شیره انگور در فصول سرد دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0