لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

کنترل فشار خون با مصرف محصولات کنجدی

به میزان فشاری که توسط خون به دیواره ی رگ ها وارد می شود ، فشار خون گفته می شود که جز یکی از انواع علائم حیاتی بدن محسوب می گردد. این نوع علائم حیاتی اغلب در پیرامون قلب ایجاد می شود و میزان فشار آن در سیستم گردش خونی بدن، متفاوت است. بهتر است بدانید در صورتی که میزان فشار خون بدن افزایش یافته و بیشتر از حد معمول فعالیت کند، نشان دهنده ی خطر ابتلا به بیماری قلبی_عروقی است و در صورت عدم توجه به آن، منجر به مرگ فرد می گردد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با فشار خون و تغذیه مناسب برای کنترل آن، در اختیار شما کاربران گرامی قراردهیم. پس جهت کسب اطلاعات دراین زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


بیماری فشار خون:


جالب است بدانید امروزه از شایع ترین بیماری های مزمن، فشار خون بالا است که تقریبا نیمی از افراد به آن مبتلا هستند. همچنین میزان شیوع این بیماری در جهان، روبه افزایش است. لازم به ذکر است درسال 1395طبق یک پیمایش ملی در کشور ایران، به این نتیجه دست یافتند که حدود 3/1 جمعیت افراد 30 سال به بالا، مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند و به مراتب به تعداد آن ها افزوده می گردد. انتخاب یک برنامه غذایی مناسب، تاثیر فوق العاده ای در کنترل و کاهش خون بدن دارد. همچنین مصرف مواد مغذی توسط تمامی افراد در سنین مختلف، موجب پیشگیری از ایجاد این عارضه می گردد که درادامه به معرفی نمونه ای از آن ها خواهیم پرداخت.


پیشگیری و درمان بیماری فشار خون بالا با محصولات کنجدی:


 استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، تاثیر بسزایی در زمینه ی پیشگیری و بهبود بیماری فشار خون بالا دارد که توسط پزشکان و پژوهشگران مورد تائید واقع شده است. یکی از مهمترین نکاتی که در کاهش خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا نقش بسزایی دارد، اجتناب از مصرف نمک بیش از حد می باشد. همچنین مصرف مواد مغذی که سرشار از املاح متفاوت همچون پتانسیم، منیزیم، کلسیم و انواع ویتامین ها است، میتواند در زمینه ی کاهش خطر ابتلا به بیماری فشار خون و بهبود آن موثر باشد. از بهترین ماده های مغذی که در این زمینه نقش مفیدی را ایفا می نماید، دانه ی طلایی کنجد و فرآورده های آن همچون حلوا ارده است. براساس تحقیقات انجام شده املاح موجود در کنجد و محصولات آن همچون ویتامین E ، فیبر، اسید های چرب اشباع نشده یا امگاها و... موجب شده است در این زمینه تا حد ممکن تاثیر گذار واقع شوند. همچنین این ماده های مغذی میتوانند در کاهش میزان کلسترول خون و التهاب نقش موثری داشته و از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری نمایند. بنابراین بهتر است از فرآورده های کنجدی همچون حلوا ارده به عنوان وعده های اصلی یا میان وعده مصرف نمائید تا از خطر ابتلا به بیماری قلبی و فشار خون در امان بمانید.


کلام آخر:


بهتر است برای تهیه ی فرآورده های کنجدی مثل حلوا ارده، نزد فروشگاه های معتبردر سراسر کشور مراجعه نمائید تا از نوع مرغوب آن ها بهره مند شوید. همچنین میتوانید با استفاده از خرید اینترنتی وب سایت های معتبر مثل ترنگ، طعم حلوا ارده ی درجه یک را تجربه نمائید. هدف مااز تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی فشار خون ومواد مغذی مناسب برای بهبود و درمان آن بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشرشده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاترارائه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله 10 خاصیت  حلواارده و حلواشکری که از آن بی خبر هستید دیدن کنید.




خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0