لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص غذایی و درمانی روغن کنجد

کنجد، یکی از مهمترین دانه های خوراکی مغذی محسوب می شود که از آن، محصولات فراوانی تولید می گردد. روغن گرفته شده از این دانه های مغذی، از خواص خوراکی و درمانی بالایی برخوردار است.؛ بدین معنا که اغلب افراد برای برخورداری از خواص فوق العاده ی این روغن معجزه آسا، به عنوان مصارف روزانه و ماساژ درمانی استفاده می نمایند. جالب است بدانید روغن کنجد تاثیر فوق العاده ای برای کاهش التهاب و دردهای مفاصل دارد. اکنون قصد داریم باانتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی ذکر 5 خواص درمانی روغن کنجد در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


5 خواص درمانی روغن کنجد:


روغن کنجد تاثیر بسزایی برای درمان و رفع اختلالات بدن دارد که از مهمترین آن ها، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


 حفظ سلامت چشم:


روغن کنجد حاوی املاح موثری است که برای حفظ سلامت چشم ها مفید واقع شده اند؛ بنابراین توصیه پزشکان طب سنتی به افرادی که دچار اختلالات بینایی می گردند، جایگزین کردن روغن کنجد به عنوان روغن مصرفی روزانه است. همچنین کسانی که مبتلا به سیاهی اطراف چشم هستند، میتوانند با ماساژ درمانی توسط روغن کنجد موجب رفع و کم رنگ شدن آن گردند.


 کنترل میزان فشار خون:


افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، میتواند با مصرف روغن کنجد به صورت مداوم باعث کنترل و کاهش میزان آن شوند.


 بهبود و کنترل بیماری دیابت:


وجود املاح متفاوت همچون ماده معدنی منیزیم در روغن کنجد، باعث شده است در زمینه ی کاهش میزان گلوکز خون نقش مفیدی را ایفا نماید. بنابراین بهتر است افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، از این روغن گیاهی استفاده نمایند.(جهت خرید اینترنتی روغن کنجد دیدن کنید)


 پیشگیری و درمان کم خونی:


بهتر است بدانید امروزه اغلب افراد به دلیل کمبود ماده معدنی آهن در بدن خود، مبتلا به اختلال کم خونی می گردند؛ از این رو در طول روز با علائمی مثل خستگی روزانه، کاهش انرژی، کسالت، ضعف و سرگیجه و.... روبه رو می گردند. این گونه افراد میتوانند از روغن کنجد به عنوان نوعی داروی شفابخش برای اختلال خونی خود استفاده نمایند و موجب پیشگیری و درمان آن در بدن شوند: روغن کنجد به دلیل اینکه حاوی ماده معدنی آهن است، در این زمینه مفید واقع شده است.


 پیشگیری و بهبود افسردگی:


یکی از هورمون های مغز که یک انتقال دهنده ی عصبی محسوب می گردد و نقش مهمی در خلق و خوی فرد دارد، سروتونین است. مصرف روغن کنجد، تاثیر بسزایی در زمینه ی افزایش میزان سروتونین مغز دارد؛ بنابراین افرادی که مبتلا به افسردگی هستند، میتوانند با استفاده از روغن کنجد خلق و خوی عصبی خود را کنترل نمایند و مانع از خشم شوند.



12 خواص خوراکی روغن کنجد برای بدن:


جالب است بدانید روغن کنجد علاوه بر خواص درمانی که به آن ها اشاره شد، از مزیت های زیادی هم برخوردار می باشد که موجب شده است مصرف آن به عموم افراد در سنین مختلف توصیه گردد. از مهمترین مزایای مصرف این روغن گیاهی، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


• تامین آرامش فرد
• درمان چاقی کاذب
• حفظ سلامت قلب و کبد
• درمان و رفع التهاب بدن
• حفظ سلامت و درخشانی مو
• پیشگیری از بیماری های مفاصل
• جون سازی و کلاژن سازی پوست
• پیشگیری از چین و چروک پوست
• بهبود ترک پاشنه پا و حفظ لطافت آن
• رفع شوره و شپش موی سر با ماساژ روغن کنجد
• بهبود عملکرد روده ها و پیشگیری از تنبلی آن ها
• جلوگیری از شکل گرفتن انواع سرطان ها در بدن


کلام آخر:


اگر از روغن کنجد اصل و ارگانیک مصرف نمائید، به مرور زمان شاهد تاثیرات معجزه آسای آن خواهید شد؛ بنابراین بهتر است برای تهیه و خرید روغن کنجد طبیعی نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید. همچنین میتوانید از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون ترنگ استفاده نمائید تا طعم بی نظیر محصولات کنجدی اصل را تجربه نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی ذکر خواص درمانی و خوراکی روغن کنجد بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر در اختیار ما قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز تهیه کیک حلواارده کنجدی دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0