لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه حلواارده شکلاتی

حلوا ارده، یکی از ماده های مغذی پرخواص محسوب می گردد که از دانه های مغنی کنجد تهیه می شود. این نوع ماده ی خوراکی، سرشار از املاح مفید بوده و ویتامین های زیادی در آن انباشته شده است. همچنین برای درمان اغلب بیماری ها نقش مفیدی را ایفا می نماید. حلوا ارده از طعم شیرین برخوردار است و متاسفانه اغلب افراد، به دلیل طعم یکنواخت آن، خواص ارزشمندش را نادیده گرفته و مصرف این فرآورده ی کنجدی اجتناب می نمایند. اما لازم است بدانید حلوا ارده از انواع مختلفی همچون پسته ای، شکلاتی و .... برخوردار است که موجب تغییر در طعم آن می گردد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آموزش حلوا ارده شکلاتی، در اختیار شما قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه و فراگیری آموزش این ماده خوراکی شگفت انگیز، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:



مواد لازم جهت تهیه ی حلوا ارده شکلاتی:


ارده شکلاتی: 4 قاشق غذاخوری
• زعفران: 3 قاشق غذاخوری
• روغن: 2 الی 3 لیوان
• شکر : 2 پیمانه
• روغن کنجدی : 2 پیمانه
• شکلات تخته ای: 150 گرم
• آرد سفید: 2 الی 3 پیمانه
• گلاب: یک پیمانه
خلال پسته و بادام: نصف پیمانه


مراحل پخت حلوا ارده شکلاتی:


1) ابتدا آرد سفید را دو الی سه بار الک نمائید تا یک دست شود.
2) سپس آب را درون ظرفی مناسب ریخته و شکر را به آن اضافه نمائید. پس از آن روی شعله ی گاز قرار دهید تا به نقطه ی جوش رسیده و شربتی غلیظ به دست آید.
3) در مرحله ی بعد، زعفران و گلاب را به شربت به دست آمده اضافه نمائید و پس از 5 دقیقه جوشیدن آنها، شعله را خاموش کنید.
4) آرد الک شده را درون تابه ای روی شعله ی گاز قرار دهید و حدود 5 دقیقه به صورت مداوم به هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود.
5) سپس به تابه ی آرد، روغن را اضافه نمائید و به خوبی مخلوط کنید.
6) در مرحله ی بعد، شربتی که از قبل آماده نموده اید را به مخلوط آرد و روغن، اضافه نمائید و به خوبی هم بزنید تا مایعی یک دست حاصل گردد.
7) هنگامی که حلوای به دست آمده رنگ تیره ای پیدا کرد، به آن ارده اضافه نمائید و دوباره به صورت مداوم حدود 5 الی 10 دقیقه به هم بزنید.
8) حلوا ارده را درون ظرفی مناسب بریزید و بگذارید تا به دمای محیط برسد.
9) در مرحله ی بعد حلوا ارده را حدود یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید.
10) شکلات تخته ای را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود.
11) شکلات ذوب شده را روی سطح حلوا ارده ی خود بریزید و با استفاده از خلال پسته و بادام، آن را تزئین نمائید.
12) در نهایت حلوا ارده شکلاتی خود را درون یخچال قرار دهید تا به خوبی جذب هم گردند.



کلام آخر:


حلوا ارده شکلاتی، بهترین ماده غذایی برای وعده ی صبحانه ی کودکان می باشد: زیرا شکلات موجود در آن، کودکان را به خود جذب میکند. همچنین به دلیل اینکه ارده ی کنجدی در تولید آن مورد استفاده قرار گرفته شده است، از املاح و ویتامین های زیادی برخوردار بوده و مصرف آن، کمبود های املاحی بدن را جبران می نمای.هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی آموزش حلوا ارده متفاوت شکلاتی، در اختیار شما بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را افزایش نمائیم.

 پیشنهاد میکنیم از مقاله حلوا ارده و حلواشکری صبحانه ای مقوی و خوشمزه(قسمت اول) دیدن کنید.




خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0