لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

درمان مشکلات پوستی با روغن شگفت انگیز کنجد

تقریبا نیمی از افراد براساس دلایل مختلفی، دچار کمبود مواد معدنی زیادی هستند و همین امر موجب ایجاد بیماری های مختلف در بدن آن ها می گردد. روغن کنجد، نوعی روغن گیاهی مفید محسوب می شود که از دانه های طلایی کنجد حاصل شده و در زمینه های مختلفی همچون تامین ,ویتامین لازم بدن، تاثیر شگفت انگیزی دارد. دلیل موثر واقع شدن روغن کنجد ، وجود ماده های معدنی زیادی است که در آن وجود دارد. یکی از بهترین خواص شگفت انگیز روغن کنجد، درمان مشکلات پوستی است. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی درمان مشکلات پوستی با روغن کنجد، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


خواص روغن گیاهی کنجد برای درمان مشکلات پوستی:


روغن کنجد در درمان مشکلات پوستی، نقش موثری دارد و با مصرف آن میتوان تاحد ممکن، مشکلات پوستی را برطرف کرد.


1) درمان ترک های پوستی با روغن کنجد:


افراد به دلیل کمبود برخی از املاح بدن، حساسیت ، آلرژی و.... دچار زخم و ترک های پوستی روی سطح پوست صورت، دست ، پا و کف پاهای خود می شوند. همچنین برخی از این زخم ها، موجب خارش در محل خود می شوند که در صورت اعتنا به آن، ترک های پوستی و زخم ها افزایش یافته و ممکن است خون بیاید. یکی از راه های درمان این گونه زخم ها و ترک های پوستی، استفاده از روغن کنجد است. این روغن گیاهی به دلیل اینکه از دانه های غنی کنجد گرفته شده است، سرشار از انواع املاح بوده و با تامین نمودن املاح بدن، به درمان اینگونه مشکلات پوستی کمک می کند. همچنین به دلیل اینکه از خواص ضد التهابی و ضد حساسیت برخوردار است، در صورتی که این ترک های پوستی و زخم ها براثر آلرژی و حساسیت باشند، با استفاده از آن به طور معجزه آسایی بهبود می یابند.


طریقه مصرف روغن کنجد برای درمان ترک های پوستی:


برای درمان ترک های پوستی خود، بهتر است قبل از خواب شبانه، محل مورد نظر را که دچار ترک و زخم های پوستی شده است، با روغن کنجد ماساژ دهید و به منظور جذب آن به پوست شما، صبح با آب سرد شست وشو دهید( بهتر است اگر برای دست خود استفاده نمودید، از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا روغن بخار کرده و نقطه ی جذب آن افزایش یابد. ) بهتراست تقریبا یک هفته این عمل را انجام دهید تا معجزه ی این روغن شگفت انگیز را با چشم خود ببینید.(جهت خرید اینترنتی روغن کنجد کلیک کنید)


2) تامین رطوبت پوست با روغن کنجد:


کمبود رطوبت در بدن، اغلب در اثر کمبود آب ، اتفاق می افتند. هنگاهی که رطوبت بدن کاهش می یابد، پوست خشک شده و روی سطح آن، سفیدک میشود: به گونه ای که تصور میکنید پوست خود را سوهان کشیده اید. همچنین کمبود مواد معدنی همچون ویتامین E ، اسید های چرب اشباع نشده مثل امگا، زینک و.... در ایجاد خشکی پوست نقش موثری دارد. روغن کنجد، یکی از بهترین روغن های گیاهی محسوب می شود که توانایی افزایش میزان رطوبت بدن را دارد و به عنوان نوعی کرم مرطوب کننده عمل می نماید. همچنین در صورتی که از خشکی پوست خود ناراحت هستید، میتوانید به روغن کنجد، به چشم نوعی داروی شگفت انگیز نگاه کنید.


طریقه مصرف روغن کنجد برای درمان خشکی پوست:


برای تامین میزان رطوبت بدن خود، باید به مدت 10 روز به صورت مداوم، روزانه از روغن کنجد برای ماساژ پوسن بدن خود استفاده نمائید. همچنین کسانی که برای حمام کردن از وان استفاده می نمایند، بهتر است روغن کنجد به همراه کمی گلاب ترکیب کرده و درون آب وان بریزند. سپس پوست بدن خود را با آب داخل وان به مدت 20 دقیقه ماساژ دهند.


3) درمان آفتاب سوختگی پوست با روغن کنجد:


برخی افراد به دلیل اینکه بیش از حد در معرض نور خورشید قرار میگیرند، دچار نوعی مشکل پوستی یا التهاب پوستی به نام آفتاب سوختگی می گردند. از علائم این نوع مشکل پوستی میتوان به سرخی بیش از اندازه ی پوست، ایجاد تاول و درد زیاد ، اشاره کرد. روغن کنجد میتواند برای درمان این نوع التهاب پوستی، درمانگر مفیدی محسوب شود.


طریقه مصرف روغن کنجد برای درمان آفتاب سوختی:


برای درمان التهاب پوستی که در اثر نور خورشید ایجاد شده است، قسمت مورد نظر را با مقداری روغن کنجد به مدت 20دقیقه ماساژ دهید. (البته بهتر است ابتدا مقداری از روغن کنجد را در قسمتی از پوست خود تست نمائید تا از عدم حساسیت به آن ، مطمئن شوید.)

کلام آخر:


هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی درمان مشکلات پوستی با روغن کنجد بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ، در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را ارتقا بخشیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله 6 خاصیت ارده کنجدی در علم پزشکی(قسمت اول) دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0