لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

روغن کنجد، ملکه روغن های گیاهی

یکی از بهترین روغن های گیاهی که سرشار از خواص می باشد، روغن کنجد است. این روغن گیاهی، به عنوان ملکه ی روغن های دیگر شناخته شده است؛ زیرا در مقایسه با انواع روغن های گیاهی، از املاح زیادی برخوردار بوده و در زمینه ی درمان اغلب بیماری ها عملکرد بهتری داشته است. روغن کنجد، یکی از روغن های بی نظیری می باشد که مصرف آن به افرادی که مبتلا به بیماری های مفاصلی همچون پوکی استخوان و آرتروزشده اند، اکیدا توصیه می گردد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه خواص روغن کنجد در بین روغن های گیاهی دیگر، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


آشنایی با خواص ارزشمند روغن کنجد:


خرید روغن کنجد و استفاده از آن در غذای روزانه، موجب کاهش وزن و تنظیم آن می گردد. همچنین سرشار از خواص آنتی اکسیدان بالایی برای بدن است که از ایجاد سرطان های رایج در بدن همچون سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان، پیشگیری می نماید. روغن کنجد، به دلیل اینکه حاوی ویتامین های مختلفی همچون ویتامین E می باشد، در شفافیت پوست و افزایش درخشندگی مو نقش موثری دارد و با استفاده از آن به عنوان ماسک روی صورت و موها، موجب حفظ سلامت آن ها می گردد. بهتر است بدانید با مصرف روغن کنجد، از بروز آب مروارید چشم تا حد ممکن پیشگیری می شود.


کاهش کلسترول خون با روغن شگفت انگیز کنجد:


کلسترول دارای دو نوع خوب و بد می باشد: کلسترول خوب یا (HDL) و کلسترول بد یا (LDL). روغن کنجد فاقد از کلسترول بد یا LDL است. همچنین با استفاده از این روغن در وعده های غذایی ، میزان جذب کلسترول (LDL) را در بدن کاهش نموده و جذب کلسترول (HDL) را در بدن افزایش می دهد. بهتر است بدانید با افزایش کلسترول HDL در بدن، از بسته شدن مسیر عروقی و شریان های متصل به قلب، پیشگیری شده و در نتیجه از ایجاد انواع بیماری های قلبی که در اثر مسدود شدن این مسیرها اتفاق می افتد، جلوگیری می شود. همچنین جالب است بدانید روغن کنجد نوعی دارو برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، محسوب می شود.


استفاده از روغن کنجد در آشپزی:


از آنجایی که روغن کنجد نقطه دود بالایی دارد، در حین آشپزی و در برابر حرارت ، دچار دود، تغییر رنگ و تغییر طعم در غذا نمی شود. همچنین از ایجاد بوی نامطبوع در غذا پیشگیری می نماید. روغن کنجد، بهترین روغن برای سرخ کردن می باشد و طعم غذا را بی نظیر می کند.


کلام آخر:


روغن گیاهی کنجد، به دلیل اینکه از دانه های کنجد تهیه شده است، سرشار از املاح فراوانی برای بدن می باشد. همچنین با مصرف آن، کمبود انواع ویتامین ها در بدن جبران می گردد. کسانی که دچار بیماری های گوارشی همچون بیماری یبوست هستند، با اضافه کردن روغن کنجد به سالاد سبزیجات و میل کردن آن، می توانند بیماری خود را درمان نمایند. البته لازم به ذکر است استفاده از نوع ارگانیک و مرغوب آن، شرط برخورداری از خواص ارزشمند این روغن گیاهی است.. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی دلیل تعلق گرفتن نام ملکه ی روغن ها به روغن کنجد بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات بعدی را ارتقا دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز تهیه حلواارده با ترکیب شیره ها دیدن کنید.




خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0