لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

درمان قطعی ریزش مو با مصرف روغن کنجد

متاسفانه امروزه به دلایل مختلفی در زمینه های متفاوت، تقریبا نیمی افراد از ریزش، سفید شدن و  آسیب های موهایشان رنج می برند. استفاده از برنامه غذایی مناسب، نقش مهمی برای حفظ سلامت مو و پیشگیری از ریزش آن، دارد.متخصصان از زمان قدیم تا به حال به تهیه ی روغن های گیاهی متفاوتی پرداختند که استفاده از آن ها، تاثیرات مثبتی روی مو گذاشته است. یکی از بهترین روغن های گیاهی که نقش مفیدی در حفظ سلامت مو ایفا می نماید، روغن کنجد است. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه خواص روغن کنجد برای پیشگیری از سفیدی و ریزش مو بپردازیم. همچنین آموزش تهیه ماسک های متفاوت با روغن کنجد را در اختیار شما قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

خواص شگفت انگیز روغن کنجد برای مو:

روغن شگفت انگیز کنجد سرشار از عناصر مفیدی همچون مس، روی، پروتئین و چربی های اشباع نشده است. همچنین دارای ویتامین های متفاوتی مثل ویتامین B, C, E می باشد که نقش مهمی را در حفظ سلامت مو و کاهش ریزش آن ایفا می نمایند. کسانی که از موهای خشک و آسیب دیده رنج می برند و شاهد ریزش شدید آن هستند، بهتر است ده روز موهای خود را با این روغن مفید ماساژ داده و پس از 20 الی 30 دقیقه شست و شو دهند. پس از ده روز مشاهده می نمایند که مو چربی خود را به دست آورده و خشکی آن از بین رفته است.( خشکی زیاد مو موجب ریزش بیش از حد آن می شود) همچنین در ادامه به آموزش تهیه برخی از ماسک های ترکیبی با روغن کنجد می پردازیم.(جهت خرید روغن کنجد کلیک کنید)


3 ماسک معجزه آور برای کاهش ریزش مو :


• ماسک روغن کنجد و حنا:


حنا در پیشگیری از ایجاد قارچ، شپش و دیگر بیماری های پوست و مو نقش موثری دارد. استفاده از ماسک روغن کنجد و حنا باعث کاهش ریزش مو شده و از سفید شدن آن پیشگیری می نماید.. برای استفاده از این ماسک مقوی ،ابتدا یک قاشق حنا با نصف استکان روغن کنجد و یک تخم مرغ محلی ترکیب کنید. سپس یک قاشق مربا خوری وسمه به آن اضافه نمائید. ( وسمه نوعی ماده گیاهی است که از عطاری ها می توان تهیه کرد. همچنین استفاده از این ماده گیاهی در این ماسک، از رنگ شدن مو بر اثر استفاده از حنا جلوگیری می نماید.) سپس تمام موها را با ماسک تهیه شده آغشته نمائید و پس از40دقیقه آبکشی کنید. از این ماسک هفته ای یک الی دوبار استفاده کنید تا معجزه ی آن را به چشم ببینید.


• ماسک روغن کنجد و روغن نارگیل:


روغن نارگیل از خواص ارزشمندی همچون نفوذ پذیری برخوردار است. از این رو در ترکیب با روغن کنجد، خواص معجزه آسایی را به نمایش می گذارد. برای استفاده از این ماسک مقوی، براساس حجم و اندازه ی موهای خود، روغن نارگیل و روغن کنجد را به یک اندازه با یکدیگر ترکیب نمائید. سپس موهای خود را کاملا با آن ماساژ دهید و با یک پارچه ی ضخیم مثل حوله، کلاه یا کلاه های پلاستیکی آن را بپوشانید. پس از گذشت 40 دقیقه آن را با شامپو شست و شو داده و آبکشی نمائید.


• ماسک روغن کنجد با آلوئه ورا:


روغن کنجد و آلوئه ورا از املاح مفیدی برخوردارند که توانایی حفاظت از مو در برابر اشعه های مختلف را دارند. از این رو استفاده از ماسک ترکیبی آن ها، موجب بازسازی موهایی می شود که بر اثر اشعه و حرارت آسیب دیده و ریزش پیدا کرده اند. برای استفاده از ماسک روغن کنجد و آلوئه ورا، براساس حجم موهایتان، مقداری روغن کنجد را با آلوئه ورا ترکیب نمایئد. سپس روی حرارت قرار دهید و مخلوط کنید. پس از آن از روی حرارت برداشته و چند دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. در آخر تمام موهای خود را با ماسک به دست آمده آغشته نمائید و پس از گذشت 30 دقیقه، موهای خود را شست دهید.


کلام آخر:


روغن گیاهی کنجد، بهترین تغذیه برای موها می باشد. همچنین روغن تراپی با روغن کنجد، بهترین راه برای پیشگیری از ریزش مو می باشد. علاوه بر آن، مصرف این روغن گیاهی و قرار دادن آن در وعده ی غذایی، موجب جبران کمبود های بدن می شود . البته استفاده از روغن طبیعی، شرط برخورداری از خواص با ارزش آن است. پیشنهاد ما به شما برای خرید آسان و مطمئن، استفاده از خرید اینترنتی وبسایت ترنگ می باشد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، اطلاعاتی در زمینه پیشگیری از ریزش مو با روغن کنجد و آموزش ماسک های متنوع آن بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن ، اطلاعات مفیدی را به دست وآورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه مقالات منتشر شده از وبسایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده بعدی را ارتقا دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله تاثیر مصرف روغن ارده در درمان بیماری ها دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0