لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت ارده با حلواارده چیست؟

در اغلب نقاط دنیا ارده و حلواارده به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی مورد استفاده قرار میگیرد. از میان مصرف کنندگان و علاقمندان به این محصولات میتوان مردم بالکان و لهستان را نام برد. مصرف ارده و حلوا ارده در کشور ما بیشتر به عنوان صبحانه یا عصرانه مرسوم می باشد اما به طور کلی می توان گفت چه در ایران و چه در سایر کشورهای مصرف کننده محصولات کنجدی حلوا ارده بیشتر از ارده مورد استفاده قرار می گیرد زیرا حلوا ارده دارای طعم شیرین و بسیار دلچسبی می باشد.


در ادامه قصد داریم به تفاوت های بین دو محصول کنجدی ارده و حلوا ارده بپردازیم؛ برای دانستن این تفاوت ها تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.(جهت خرید ارده کلیک کنید)


دلیل رقیق بودن ارده چیست؟


ارده درواقع همان کنجد خمیر شده است و همانطور که میدانید کنجد جزو دانه های چرب و سرشار از روغن های مفید می باشد.
همانطور که قبلا گفته شد برای تهیه ارده نیاز است پس از جداسازی پوست دانه های کنجد، آنها را درون آسیاب ریخته تا له گردند و به صورت خمیر در آیند به این خمیر بدست آمده ارده می گویند.
زمانی که دانه های کنجد درحال له شدن می باشند تا به ارده تبدیل گردند روغن آن نیز جدا می شود و همین امر دلیل رقیق بودن این محصول کنجدی می باشد.


خرید اینترنتی حلوا ارده

تفاوت ارده با حلوا ارده


در تولید ارده تنها از دانه های کنجد استفاده می شود این درصورتی است که در تولید حلواارده پس از بدست آوردن خمیر کنجد له شده ( ارده ) به آن شکر، شیره خرما یا شیره انگور اضافه می کنند و همین امر موجب طعم شیرین و فوق العاده حلواراده می شود.


 اضافه کردن شکر یا طعم دهنده های شیرین کننده دیگر به خمیر کنجد، موجب ایجاد واکنش هایی در آن خواهد شد که در نهایت ارده خالص سفت می شود و به حلوا ارده تبدیل می گردد.

همانطور که در بالا گفته شد ارده تنها از کنجد آسیاب شده تهیه می شود و عاری از هرگونه مواد شیمیایی یا غیر شیمیایی می باشد. همچنین این محصول کنجدی بسیار مقوی و سرشار از خواص است که می توانید آن را به تنهایی یا با هر مواد شیرین کننده دیگر نظیر عسل میل نمایید.


برای تهیه حلواارده از مواد اولیه ای همچون کنجد، عصاره کشمش، تخم مرغ، هل و چوبک استفاده می گردد و محصولی بسیار خوشمزه، مقوی و پرانرژی می باشد و برای میل کردن آن دیگر نیازی به مواد شیرین کننده نیست.

خرید اینترنتی روغن کنجد ممتاز

تفاوت حلواارده با حلواشکری:


حلوا شکری درواقع همان حلواارده و متشکل از همان مواد اولیه می باشد،با این تفاوت که در تولید حلواشکری شکر جایگزین عصاره کشمش می شود. بنابراین مصرف آن را به افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند توصیه نمی کنیم.(جهت خرید حلواارده کلیک کنید)


کلام آخر
درمقاله فوق به تفاوت های بین دو محصول کنجدی، ارده و حلواارده پرداختیم و توصیه ما به شما عزیزان؛ استفاده صددرصدی از این محصولات بی نظیر می باشد. خواهشمندیم ما را از نظرات و پیشنهادات خود در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت ترنگ، آگاه سازید تا بتوانیم خدمات بهتری را به شما سروران گرامی ارائه نماییم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله با مصرف ارده به طور شگت انگیزی لاغر آشنا شوید دیدن فرمایید


خرید اینترنتی ارده یزد


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0