لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با روغن کنجد پرس سرد و خواص آن

از دیرباز تا کنون در تمدن های مختلف مخصوصا آسیا از روغن کنجد در موارد مختلف بسیاری استفاده می کردند که این کار هم کاملا واضح و روشن است؛ خواص و فواید دانه های کنجد و فرآورده های آن در مصارف درمانی و خوراکی!


باتوجه به اینکه امروزه در زمینه روغن های خوراکی تنوع زیادی وجود دارد ولی همچنان شاهد هستیم که از روغن کنجد بیشتر مصرف می شود و نسبت به سایر روغن های خوراکی از فروش بیشتری برخوردار هستند. در ادامه این مقاله می خواهیم شما عزیزان را با مفهوم جدید روغن کنجد یعنی روغن کنجد پرس سرد آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.


خرید حلوا ارده ممتاز

روغن کنجد پرس سرد چیست؟


روغن های کنجد دارای انواع متفاوتی نظیر روغن کنجد تیره، روغن کنجد ملایم، روغن کنجد ارگانیک، روغن کنجد پرس سرد و روغن کنجد تصفیه شده هستند. تمامی روغن های نام برده شده تنها از نظر روش استخراج و کیفیت تفاوت دارند.
روش تهیه روغن کنجد پرس سرد به این صورت است که بدون استفاده از حرارت و تنها با فشار وارد کردن به دانه های کنجد در دمای پایین، روغن آنها را می گیرند سپس با استفاده از دستگاه پرس (دستگاه استخراج) آن را تهیه و تولید می کنند. از این روش برای جدا کردن ذرات معلق موجود در روغن استفاده می شود. همچنین استفاده از این روش موجب حفظ ویژگی های تغذیه ای کنجد و ماهیت روغن می شود. برای عمل خالص سازی روغن کنجد پرس از روش هایی چون شستشو با آب، ته نشین شدن، صاف کردن و سانتریفیوژ کردن استفاده می شود.


خواص روغن کنجد پرس سرد:


همانطور که در بالا اشاره کردیم تنها تفاوت موجود در بین انواع روغن های کنجد، روش تهیه و تولید آنها است این یعنی روغن کنجد پرس همانند دیگر روغن های کنجد حاوی تمامی خواص و فواید می باشد. روش استخراج کردن روغ از دانه های کنجد بصورت پرس سرد یکی از بهترین روش در تولید آن می باشد زیرا پس از به اتمام رسیدن روند صاف کردن، روغن صاف، شفاف و سرشار از خواص و کیفیت بدست می آید که از آن می توان بصورت مستقیم استفاده کرد.این روغن را با اسم روغن کنجد بکر یا روغن کنجد فرابکر روانه بازار می شود. رنگ روغن کنجد فرابکر زرد روشن بوده و حاوی بو و طعم خاص و دلنشینی است.


خاصیت آنتی اکسیدان بودن روغن کنجد بکر به این معنی است که روغن سرشار از ویتامین E می باشد وترکیبات به عنوان دیگر ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در این روغن می توان به سزامین، سزامولین و فیتوسترول اشاره کرد که این امر موجب پایدار ماندن روغن در برابر اکسیداسیون است.


خرید اینترنتی روغن کنجد

در این مقاله درمورد یکی از انواع روغن کنجد به اسم روغن کنجد پرس سرد و خواص آن توضیحاتی دادیم. توصیه ما به شما همراهان عزیز، قراردادن کنجد و محصولات کنجدی درون سبد غذایی خود است تا با استفاده از خواص فراوان آن بتوانید بدن خود را در برابر انواع بیماری و ویروس ها نظیر ویروس کرونا که این روزها همه ما درگیر آن هستیم در امان نگه دارید. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله خواص ارده و شیره انگور دیدن فرمایید


ارده ممتاز یزد



 

روغن کنجد و مزایای آن






 

ارده و خواص آن

 





 

حلواارده و خواص آن

 



تعداد نظرات : 0