لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

چکونه روغن کنجد فاسد شده را تشخیص دهیم؟

روغن کنجد در مقایسه با روغن های گیاهی دیگر نظیر روغن زیتون از ماندگاری کمتری برخوردار است. از آنجایی که شما عزیزان در پخت و پز و تهیه سالاد خود از این نوع روغن گیاهی بسیار مصرف می کنید پس لازم است نشانه های سالم و مرغوب بودن آن را تشخیص دهید. زیرا مصرف روغن خراب و فاسد باعث بروز بیماری می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با راه های تشخیص روغن کنجد فاسد و خراب آشنا شوید.


ارده ترنگ اردکان

نشانه فاسد و خراب شدن روغن کنجد

1- زمانی که روغن کنجد فاسد می شود به رنگ زرد کهربایی و تیره، تغییر رنگ می دهد.


برای اینکه از سالم بودن روغن کنجد خود اطمینان حاصل کنید نیاز است که ابتدا رنگ آن را بررسی کنید اگر رنگ روغن کنجد نسبت به روز اولی که آن را خریدید تیره تر بود و رنگ زرد روشن آن به رنگ زرد تیره و کهربایی تبدیل شد این نشانه یکی از علامت های خراب و فاسد شدن آن است. و اگر متوجه این تغییر رنگ نشدید فقط کافی است روغن کنجد ترنگ را در اینترنت سرچ کنید تا بتوانید نمونه رنگ سالم آن را مشاهده کنید.


2- ظرف روغن کنجد خود را از نظر چسبناک بودن بررسی و کنترل نمایید.


یکی دیگر از نشانه های خراب و فاسد بودن روغن کنجد چسبناک بودن ظرف آن است که با لمس کردن ظرف آن براحتی می توانید خراب بودن آن را تشخیص دهید. البته این نشانه تنها راه تشخیص دادن خراب و فاسد بودن آن نیست و اگر دیگر نشانه های فاسد بودن را مشاهده نکردید روغن شما صحیح و سالم و قابل مصرف است.


3- روغن کنجد نباید بوی تند و تیزی داشته باشد.


روغن کنجد سالم دارای بوی دلچسب و دوست داشتنی است پس اگر احساس کردید روغن شما بوی بد و تند و تیزی دارد قطعا آن خراب و فاسد شده است.زمانی که روغن کنجد فاسد شود بسرعت تغییر بو می دهد و بویی تلخ و مشابه با صابون به خود می گیرد. در اینصورت توصیه می کنیم بلافاصله روغن را دور بریزید.


4- طعم روغن کنجد نباید مزه ی تلخی بدهد.


اگر هیچ کدام از نکات بالا در تشخیص سالم یا خراب بودن روغن به شما کمک نکرد؛ آن را مزه کنید. البته قبل از تست آن به این نکته توجه کنید که در ابتدا روغن را نخورید کافی است تنها چند قطره از روغن را روی زبان خود بریزید تا بتوانید فقط طعم آن را تشخیص دهید. روغن کنجد فاسد طعم دلپذیر اولیه خود را از دست می دهد و طعم تلخ و بدمزه ای به خود می گیرد. توصیه می کنیم به هیچ عنوان از چنین روغنی در پخت و پزهای خود استفاده نکنید.


خرید روغن کنجد

دربالا راه های تشخیص روغن کنجد خراب و فاسد را برای شما عزیزان توضیح دادیم. توصیه می کنیم درزمان مشاهده کردن نکات بالا در روغن کنجد خود به هیچ عنوان دیگر از آن در پخت و پزهای خود استفاده نکنید زیرا مصرف آن برای بدن ضرر دارد.
امیدواریم که مقاله فوق مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد؛ خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.






 

روغن کنجد و مزایای آن






 

ارده و خواص آن

 





 

حلواارده و خواص آن

 





حلوا ارده ممتاز اردکان

تعداد نظرات : 0