لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه حلواارده خانگی اردکان

حلواارده یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی ایرانی است که میتوانید بعنوان یک وعده غذایی کامل یا یک شیرینی خوشمزه درکنار چای نوش جان کنید. در این مقاله قصد داریم شما را نحوه درس کردن حلواارده خانگی اردکان آشنا کنیم.

مواد لازم برای حلواارده:

ارده..............120 گرم

آرد گندم ................210 گرم

آب..................250 میلی لیتر

شکر ...................... 500 گرم

محلول زعفران ...........یک قاشق غذاخوری

گردوی خرد شده ............ 150 گرم

گلاب ............. 3 قاشق غذاخوری

پودر نارگیل ................ 100گرم

کره ........................ در صورت نیاز

پودر پسته .............. برای تزئین

طرز تهیه حلوا ارده اردکانی:

ابتدا آرد را در ماهیتابه ریخته و روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید و مدام با کفگیر هم بزنید تا زمانی که بوی خامی آن از بین برود سپس ارده را به آن اضافه کنید و بصورت پیاپی به مدت 5 دقیقه هم بزنید و بعد پودر نارگیل و گردو را به ان اضافه و مجددا هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند بعد مواد را در کاسه ای بریزید.
در شیرجوش یا قابلمه، آب بریزید و روی حرارت اجاق قرار دهید تا کم کم داغ شود سپس شکر را اضافه و با قاشق هم بزنید تا کاملا در آب حل شود بعد زعفران و گلاب را بیفزایید و حرارت را زیاد کنید تا شربت بجوش آید سپس از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا خنک و هم دمای مواد آرد و ارده شود.
حال شربت را کم کم به مواد اضافه و خوب باهم مخلوط کنید سپس قالب خود را با سلفون کاملا پوشش دهید و مواد را درون آن بریزید. با قاشقی اغشته به کره ذوب شده، روی سطح مایع حلوا ارده را صاف کنید و در انتها آن را با پسته یا نارگیل تزئین کنید و به مدت 12 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

نکته1: آرد را در حدی تف دهید که فقط بوی خامی آن از بین برود ولی رنگ آن تغییری نکند.

نکته2: اگر در انتها (قبل از قراردادن دریخچال) حس کردید که حلوا ارده سفت است به آن کره را اضافه کنید تا شل شود در غیر اینصورت نیازی نیست زیرا زمانی که آن در یخچال بگذارید به سفتی مورد نظر می‌رسد.

پیشنهاد میکنیم از مقاله روغن کنجد و خواص آن نیز دیدن فرمایید

تعداد نظرات : 0