لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تاثیر مصرف روغن کنجد در زنان یائسه

کنجد و فراورده های آن مانند روغن کنجد، حلواارده و ارده، از خوراک های محبوب بین مردم به خصوص مزردم آسیای شرقی میباشد
کنجد دارای طعم مطلوب و ارزش غذایی دارد همچنین مصرف روغن کنجد به عنوان جایگزین روغن های گیاهی و حیوانی مابین مردم رواج دارد.

1- روغن کنجد و خاصیت ضد پیری در زنان یائسه

مردم آسیای شرقی بر این باورند که مصرف کنجد و روغن کنجد خواص ضد پیری دارد و از آن به عنوان دارو برای زنان بعد از زایمان استفاده میشود. بررسی ها حاکی از آن است که دانه های کنجد سرشار از لیگان می باشد. وجود لیگان و ویتامین E در دانه های کنجد باعث افزایش مقاومت روغن کنجد و خواص آنتی اکسیدان فرد می شود.

2-  روغن کنجد و کاهش خطر سکته قلبی در زنان یائسه 

فیبر بالای روغن کنجد مانع از جذب کلسترول غذاها ئ در نهایت باعث پایین آوردن کلسترول می شود یکی از مشکلاتی که زنان بعد از دوران یائسگی خود با آن روبه رو می شوند افزایش خطر سکته قلبی میباشد در واقع در این دوران به علت غلیظ شدن خون و افزایش کلسترول خون خطر بیماری های قلبی را نسبت به عموم بیشتر می کند از این رو مصرف زیاد کنجد و فراورده های آن مانند روغن کنجد، ارده و حلواارده میتواند این خطر را کاهش دهد..

3- روغن کنجد و تنظیم هورمون های جنسی در زنان یائسه 

مصرف کنجد و روغن کنجد تا حدی باعث تنظیم هورمون های جنسی فرد می شود. بسیاری از زنان در دوران یائسگی با مشکل نا میزان شدن و غیر متعادل شدن هورمون های جنسی رو به رو هستند مصرف کنجد و فراورده های آن می تواند این اختلال را تا حدی درمان کند و توازن را به هورمون جنسی بر کی گرداند. پوکی استخوان و مشکلات عضلانی یکی دیگر از مشکلات افراد یائسه می باشد.
روغن کنجد به دلیل داشتن مواد معدنی موثر چون کلسیم ورودی، جهت بهبود کیفیت استخوان می شود و از پوکی استخوان افراد یائسه جلوگیری می کند.

4- روغن کنجد و رسیدن مواد مغذی لازم به زنان یائسه

بیشتر زنان در دوران یائسگی به کمبود ویتامین در بدن مواجه میشوند که این موضوع باعث بروز انواع بیماری های متفاوت در آنها میشود.تغذیه .زنان در این دوران به شدت حائز اهمیت میباشد. مصرف روغن کنجد میتواند تمام ویتامین و مواد مغذی بدن را تامین میکند(پیشنهاد میکنیم مقاله خواص درمانی روغن کنجد را مطالعه کنید)

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید، لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

پیشنهاد میکنیم از مقاله های زیر دیدن فرمایید

همه چیز درباره حلوا ارده -خصوصیت حلوا ارده مرغوب و مضرات و شرایط نگهداری آن

همه چیز درباره ارده و خواص آن

تعداد نظرات : 0