لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص حلواارده/ پیشگیری از سرطان / کاهش فشار خون /پیشگیری از آلزایمر/و...

حلواارده یکی از مغذی ترین مواد غذایی بویژه در وعده صبحانه محسوب می شود. این ماده حاوی پروتئین ، ویتامینB،D،E ،لیستین و اسید های چرب غیر اشباع است که هر گرم آن 5 کالری و 30 درصد چربی دارد. حلواارده حاوی منیزیم، آهن و اسید فولیک بوده و سبب بهبود خستگی و ضعف عمومی، مانع بروز کم خونی و سبب استحکام استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.(پیشنهاد میکنیم مقاله خصوصیت حلوا ارده مرغوب را مطالعه کنید).

وجود املاح سدیم و پتاسیم در کنجد سبب تعادل آب بدن می گردد.حلواارده حاوی  مقادیر قابل توجهی فسفر و منیزم است.فسفر یک عنصر اساسی جهت رشد استخوان بوده و همچنین باعث میشود کلیه ها عملکرد درستی داشته باشندو منیزیم موجود در حلواارده برای فعالیت درست آنزیم های بدن حیاتی میباشد. همچنین تاثیر روغن کنجد درون حلواارده باعث کاهش فشار خون نیز میشود.

شاید جالب باشد بدانید یکی از تغذیه هایی که میتواند بیماری های مغذی مانند پارکینسون و بیماری آلزایمر را کاهش دهد، مصرف حلواارده است (پیشنهاد میکنیم مقاله تاثیر ارده بر پیشگیری از آلزایمر را مطالعه فرمایید).


خواص آنتی اکسیدانی کنجد های کوبیده شده که در حلواارده وجود دارد و دو ترکیب آنتی اکسیدان سزامول و سزامولین را بوجود می آورد باعث میشوند رادیکال های آزادی که باعث آسیب به سلول های پوستی میشود را از بین ببرد و به این صورت روند پیری را کاهش میدهد.
دانه های کنجد موجود در حلواارده سرشار از پروتئین میباشد گفته میشود با مصرف هر قاشق غذاخوری 15 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم رفع میشود.
حلواارده طبع گرم دارد و به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی مورد نیاز بدن، یک رژیم غذایی ارزشمند میباشد

خواص مصرف حلوا ارده در یک نگاه
حواص حلواارده

کاهش فشارخون

جلوگیری از سرطان سینه و پروستات

جلوگیری از سرطان های دستگاه گوارش

پیشگیری از بسته شدن عروق و مشکلات قلبی

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

پیشگیری از پارکینسون

پیشگیری از کم خونی


در تولید حلواارده از هیج نوع ماده افزودنی شیمیایی استفاده نشده است و شاید از محدود فراورده ای باشد که بیشتر به به روش سنتی تولید میشود، و  طعم طبیعی که دارد باعث میشود که طرفداران بیشتری نسبت به حلواارده صنعتی برخوردار باشند حلواارده به دلیل وجود انواع مواد غذایی مانند ویتامین حلواارده سرشار از آهن و اسید فولیک میباشد که نقش موثری در بیماری آنمی و کم خونی ایفا میکندE،B و D یک ارزش غذایی موثری به حساب می آید حلواارده منبع عالی از کلسیم و فسفر ازکاهش حجم توده استخوانی جلوگیری و مانع از بیماری پوکی استخوان میشود.
منبع عمده تشکیل دهنده حلواارده، ارده میباشد که به نوبه خود یک منبع عالی تغذیه ای محسوب میشود

اجزای تشکیل دهنده حلواارده

اجزای تشکیل دهنده حلواارده:

کنجد....... روغن / پروتئین/ کربوهیدرات/ خاکستر/ فیبر خام
ارده....... روغن/ پروتئین/ کربوهیدرات/ فیبر/ خاکستر/ آب
شکر.......گلوکز/فروکتوز

حلواارده به دلیل سرشار بودن از دانه های کنجد یک منبع عالی از اسیدهای چربی های غیر اشباع میباشد. اسید های غیر اشباع به سرعت در مجاورتبا رطوبت، گرما و نور با اکسیژن ترکیب شده و اکسید میشود و درنتیجه باعث ایجاد طعم نامطلوب میشود بنابراین توصیه میشود که حلواارده را در محیطب خنک و به دور از معرض مستقیم آفتاب نگعهداری و استفاده شود بهتر است حلواارده در یخچال نگهداری شود تا بتوان آنرا تا یک سال هم  مصرف کردمنبع عمده تشکیل دهنده حلواارده، ارده میباشد که به نوبه خود یک منبع عالی تغذیه ای محسوب میشود

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید

پیشنهاد میکنیم مقاله های زیر را هم مطالعه کنید

همه چیز درباره ارده و خواص آن

استاندارد بهداشتی روغن کنجد

تعداد نظرات : 0