لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

با علائم آلرژی به حلواارده آشنا شوید

کنجد یک عنصر محبوب در سراسر جهان است. مردم می توانند از آن در سالاد، پخت و پز و... استفاده کنند، ولی استفاده از فراورده هایی مغذی آن مانند ارده، حلواارده و روغن کنجد بیشتر از مصرف خود دانه های کنجد مرسوم میباشد .
یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین فراورده ی کنجدی، حلواارده میباشد. مصرف حلواارده مخصوصا برای صبحانه و میان وعده بسیار رواج داشته و کمتر کسی وجود دارد که این فراورده خوشمزه را در وعده غذایی خود مصرف نکند
. اما باید توجه داشته باشید که مصرف حلواارده ممکن است برای برخی افراد باعث ایجاد آلرژی شود، علائمی وجود دارد که فرد با خوردن حلواارده و سایر فراورده های کنجدی مطلع میشود که به این ماده غذایی آلرژی دارد. در این مقاله سعی کرده ایم این علائم را به طور کامل بررسی کنیم، با ما همراه باشید.





علائم احتمالی آلرژی نسبت به حلواارده عبارتند از:


حالت تهوع
استفراغ
اسهال
درد در شکم
سرفه
صدای خشن
خارش در گلو یا دهان
قرمزی در صورت
تورم

اگر موقع مصرف حلواارده علائم بالا را داشتید شما از آن دسته افرادی هستید که به کنجد و سایر فراورده های آن مانند روغن کنجد، حلواارده، ارده و..... آلرژی دارید
آلرژی به حلواارده و کنجد ممکن است شدید یا خفیف باشد، افرادی که آلرژی شدیدی نسبت به کنجد دارند به آنافیلاکسی دچار هستند .
آنافیلاکسی یک عامل جدی تحدید کننده زندگی میباشد و نیازمند توجه فوری پزشکی میباشد.

حلواارده
:علائم آنافیلاکسی عبارتند از
مشکل تنفس
ضربان تند قلب
سرگیجه
خواب آلودگی
ایست قلبی

ضروری است که افراد مبتلا به آلرژی کنجد و حلواارده، از مصرف کنجد و فراورده های کنجدی مانند روغن کنجد، ارده، حلوا ارده اجتناب کنند بنابراین قبل از مصرف مواد غذایی باید بسیار محتاطانه عمل کنند.
افراد مبتلا به آرژی حلواارده باید در مصرف مواد زیر دقت کنند چون ممکن است حاوی دانه های کنجد باشند..
محصولات پخته شده، از جمله نان، نان شیرینی، نان همبرگر، و شیرینی
غلات و حبوبات
پودرهای سوخاری
سوسیس و کالباس
مارگارین
سوشی
سس ها و کره ها
برخی سوپ ها
همبرگر گیاهی
گیاهان دارویی،
انرژی و پروتئین ها

افراد مبتلا به آنافیلاکسی باید مراقب باشد، زیرا ممکن است موارد زیر هم حاوی کنجد باشند 

لوازم آرایشی
داروها
مکمل
مواد غذایی حیوان خانگی




 آلرژی حلواارده کودکانآلرژی های حلواارده در کودکان

بسیاری از آلرژی ها در دوران کودکی ایجاد می شود. والدین باید مراقب جلوگیری از تماس کودکان با کنجد و سایر فراورده هتای کنجدی مانند حلواارده باشند همچنین والدین باید تمامی اعضای خانواده، معلمان مدرسه و مهد کودک را مطلع کنند تا از تماس حلواارده و کنجد با کودک جلوگیری شود..

یک پزشک با یک کودک مبتلا به آلرژی کنجد مانند یک بزرگسال رفتار خواهد کرد. کودک نیاز به یادگیری نحوه شناسایی و جلوگیری از تماس با حلواارده و کنجد دارد، بنابراین ضروری است شما
نیز آموزش های لازم را به کودک مبتلا به آلرژی خود بدهید.






تعداد نظرات : 0