لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معجزه ای به نام روغن کنجد

کنجد با داشتن طبيعت گرم و تر، مزه شيرين و ملايم و با دارا بودن بيشتر مواد مورد نياز بدن يک غذاي مفيد و پر ارزش براي انسان است. روغن کنجد سرشار از اسيدهاي چرب اشباع نشده بوده که اسيدلينولئيک و اسيداولئيک به نسبت مساوي در آن وجود دارد و همچنين وجود آنتي‌اکسيدان‌هاي طبيعي مانند سزامول، سزامين و سزامولين پايداري اين روغن را در مقابل فساد ناشي از اکسيداسيون افزايش مي‌دهد.
اشخاصي كه معتقد به مصرف روغن با كلسترول خيلي كم هستند و رژيم كاهش كلسترول دارند، تنها روغن كنجد مصرف مي‌كنند و همين امر موجب شده است كه تقاضاي زيادي در دنيا براي مصرف روغن كنجد باشد زيرا روغن كنجد يكي از منابع غني چربي‌هاي اشباع نشده است كه از اين نظر در رژيم غذايي مورد توجه است.


روغن کنجد و تاثیر آن بر مو

اثرات ضد باکتریایی موجود در روغن کنجد می تواند باعث بهبود سلامت مو شود همچنین مصرف روغن کنجد به دلیل داشتن اسید های چرب و ویتامین ها می تواند به حفظ رنگ طبیعی مو همچنین به کاهش ریزش مو کمک کند.شما می توانید از روغن کنجد به عنوان ماسک مو استفاده کنید ب نابراین اگر می خواهید موهای خوش حالت و خوش نگی داشته باشید مصرف روغن کنجد را فراموش نکنید.


روغن کنجد و مراقبت از پوست 

آیا می دانستید که تاثیر استعمال خارجی روغن کنجد می تواند اثری همانند کرم ضد آفتاب بر پوست شما داشته باشد؟ استعمال روغن کنجد لایه محافظی روی پوست ایجاد می کند که باعث می شود از پوست در برابر مواد خارجی یا سمی محافظت کند تا از طریق پوست وارد نشود. جالب است بدانیم در بعضی از نقاط، روغن کنجد برای درمان بیماری های قارچی روی پوست نیز استفاده شده و تاثیر فوق العاده ای را دارد پس مصرف روغن کنجد را نادیده نگیرید.


روغن کنجد یزد 

تاثیر روغن کنجد بر کاهش اضطراب و استرس

اگر شما فرد مضطرب و نگرانی هستید مصرف روغن کنجد می تواند شما را تبدیل به یک فردی با خلق و خوی مثبت کند. روغن کنجد حاوی ماده ی غذایی ارزشمندی به نام تیروسین می باشد که به طور مستقیم به فعالیت های سروتونین در مغز متصل شده است. و باعث ترشح آنزیم هپو هورمون هایی می شود که میتواند شما را به یک فرد شاد و کاملا مثبت تبدیل کند.


 

 تاثیر روغن کنجد بر مراقبت و بهبود کیفیت استخوان

دانه های کنجد سرشار از مواد معدنی موثر همچون مس، کلسیم و روی ....می باشد به همین جهت اضافه کردن روغن کنجد به برنامه غذایی شما باعث رشد استخوان می شود و می تواند به شما در جلوگیری از پوکی استخوان نیز کمک کند.

   تاثیر روغن کنجد بر بهداشت دهان و دندان

اگر دندان پزشکی مصرف روغن کنجد را به شما پیشنهاد کرد تعجب نکنید زیرا مصرف روغن کنجد، دندان ها را سفید تر می کند همچنین باعث
حفاظت آنها می شود اثر ضد باکتری قوی روغن کنجد دلیل اصلی سلامت دندان ها می باشد..



خرید ارده یزد

تاثیر روغن کنجد بر فشارخون


دانه های کنجد به دلیل داشتن ماده ای به نام سیزامین به طور قابل توجهی از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند. در بیماران مبتلا به فشار خون بالا در معرض سکه مغزی، تغذیه حاوی سیزامین بسیار بیشتر به عنوان یک پرهیز غذایی ضد فشار خون به حساب می آید.


روغن کنجد بر افزایش گردش خون و متابولیسم 


مس ماده اصلی برای تولید گلوبول های قرمز در بدن هستند روغن کنجد به دلیل داشتن درصد قابل توجهی از این ماده مغذی باعث جریان خون در
بافت ها و عضلات بدن شده و باعث افزایش گردش خون و متابولیسم می شود.
 

  تاثیر روغن کنجد بر سرطان

پروستاگلاندین یکی از موثر ترین عوامل برای تولید سرطان پستان استسیزامین موجود در دانه های کنجد به طور قابل ملاحظه ای تعداد
تجمعی و تعداد میانگین پروستاگلاندین را کاهش می دهد و باعث کاهش سرطان پستان می شود. همچنین می تواند تومور و زائده های پوستی را به طور قابل ملاحظه ای به تاخیر بیاندازد بدین صورت که وقتی عناصر کنجد به صورت خوردنی استفاده شود، از تشکیل زائده های پوستی به طور موثری جلوگیری می کند این امر نشان می دهد عناصر کنجد می توانند حتی پس از رد شدن از ارگان های گوارشی جذب شده، فعال باقی بمانند.



خرید اینترنتی حلوا ارده یزد

   تاثیر روغن کنجد بر عملکرد کبد

سیزامین موجود در روغن کنجد می تواند به عنوان محرکی برای عملکرد کبد عمل کند و باعث بهبود عملکرد آن باشد.

تاثیر روغن کنجد بر روی جوانی و ضد پیری

ویتامین E به عنوان یک عنصر غذایی شناخته شده است که می تواند اثر ضد پیری داشته باشد.
دانه کنجد و لیگان های کنجد منبع خوب و سرشار از ویتامین E می باشند و می توانند با تغذیه طولانی مدت سال خوردگی را مهار کنند.



    روغن کنجد و مقاومت بالا

روغن کنجد در مقایسه با دیگر روغن های خوراکی دیگر به دلیل دارا بودن ترکیبات لیگنانی مانند سزامین و سزامولین مقاومت بالا تری در برابر تخریب ناشی از اکسیداسیون دارد. یکی از عوامل موثر در مقاومت روغن کنجد دما می باشد به طوری که با افزایش 30 درجه سانتی گراد دما مقاومت اکسیداتیو حدود 3 برابر می شود که این نتایج نشان می دهند که دما تاثیر بسزایی دارد.



روغن کنجد بکر

طرز تهیه روغن کنجد:


در ابتدا ماده اصلی این فرآورده یعنی دانه های کنجد را تهیه می شود. سپس برای جداسازی و شستشو این دانه ها ازهرگونه مواد اضافه، از دستگاه تمیز کنند دانه کنجد استفاده می شود. اکنون برای خشک کردن دانه های کنجد انها را بو می دهند که این امر موجب مناسب تر شدن دانه های کنجد برای انجام مابقی روند می شود. پس از اینکه دانه های کنجد کاملا خشک شدند آنها را برای خرد و فشرده شدن درون دستگاه فشرده سازی می ریزند و منتظر می شوند تا روغن کنجد به طور کامل از راه خروجی، خارج گردد. اکنون نیاز است روغن بدست آمده، تصفیه گردد تا عاری از هرگونه مواد زائد شود و همچنین سطح پالایش برای استخراج روغن نهایی آسان شود. اکنون نوبت به بسته بندی و سپس عرضه آنها به بازار رسیده است.

امیداریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید پیشنهاد میکنیم از مقاله های زیر دیدن فرمایید:

همه چیز درباره ارده و خواص آن

خصوصیت حلواارده مرغوب و شرایط نگهداری آن

 

تعداد نظرات : 0