لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

با فاکتورهای مهم برای افزایش قد بیشتر آشنا شوید...

کم نیست تعداد افرادی که از میزان قد خود راضی نیستند و دوست دارند که به هر طریقی حتی شده چند سانتی‌متر به قد خود بیفزایند.

برای افزایش قد به خصوص در سنین رشد معمولا راه‌ های گوناگونی برای کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود.

از چه سنی قد دیگر رشد نمی‌کند؟

راهکارهای افزایش قد روی چه سنینی موثر است؟

افزایش قد با ماساژ تا چه حد صحت دارد؟

برای یافتن پاسخی برای این پرسش‌ها تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید

چه فاکتوری تعیین کننده قد است؟

ژنتیک مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قد افراد به شمار می‌آید اما تنها عامل نیست. تاکنون مطالعات فراوانی در مورد میزان قد افراد صورت گرفته است که تقریبا تمامی آنها گویای آن هستند که ۶۰ تا ۸۰ درصد از میزان قد به عوامل ارثی مرتبط است و ۲۰ تا ۴۰ درصد دیگر به عوامل محیطی مثل چگونگی تغذیه مرتبط می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که متوسط قد افراد در قرن جدید میلادی نسبت به گذشته بیشتر شده است و شاید علت این رویداد را بتوان تغذیه بهتر افراد دانست.

سبک زندگی، میزان فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی نیز در قد نهایی هر فرد به هنگام بزرگسالی موثر هستند.

رشد قد تا چه سنی ادامه می یابد؟

رشد قد در صورتی امکان‌پذیر به نظر می‌رسد که صفحه رشد استخوان‌های فرد هنوز باز است. با یک رادیوگرافی ساده از استخوان‌های مچ دست پزشک می‌تواند به سهولت تشخیص دهد که آیا هنوز امکان رشد قد وجود دارد یا خیر.

معمولا حتی اگر یک فرد بهترین سبک زندگی و رژیم غذایی را نیز داشته باشد، بعد از ۱۸ یا ۲۰ سالگی دیگر رشد قدی نخواهد داشت. البته در برخی منابع نیز عنوان شده که آقایان تا پایان ۲۲ سالگی و بانوان تا پایان ۱۸ سالگی امکان افزایش قد را دارند. به هر حال بعد از این سنین دیگر صفحه رشد استخوان به طور کامل بسته می‌شود و در نتیجه رشد قدی به صفر می‌رسد.

صفحه رشد استخوان صفحه‌ای از جنس غضروف است که وسط استخوان‌های بدن قرار گرفته و رشد طولی استخوان‌ها را میسر می‌سازد.

در اواخر بلوغ تغییرات هورمونی در دختران و پسران موجب می‌شود تا صفحات رشد بسته شوند و رشد طولی استخوان‌ها متوقف گردد.

برخی از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ارتفاع دیسک‌ های بین مهره‌ای در بزرگسالی همچنان افزایش می‌یابد اما تاثیر آن روی قد بسیار اندک است.


افزایش قد با ماساژ

چنانچه در سنی به سر می‌برید که صفحات رشد استخوان‌های شما هنوز بسته نشده است، می‌توانید امیدوار باشید که با تغییر در سبک زندگی خود ترشح هورمون رشد را افزایش داده و قدی بلندتر داشته باشید. افزایش قد پس از سن ۱۸ سالگی با استفاده از تمرینات و تکنیک‌های ورزشی تاکنون در هیچ یک از منابع علمی به تائید نرسیده است.

در رابطه با روغن‌های مالشی و افزایش قد با ماساژ نیز باید بگوییم که بسیاری از پزشکان صحت این ادعا را به طور کامل رد می‌کنند و آن را قبول ندارند. روغن‌های مورد استفاده برای ماساژ دادن معمولا سبب شفافیت و تقویت پوست می‌شوند و به تسکین درد عضلات و رفع کوفتگی آنها کمک می‌کنند و تاثیر خاصی روی افزایش قد ندارند اما طب سوزنی، طب چینی و طب سنتی نظرات متفاوتی در این مورد دارند.

از تاثیر روغن کنجد در افزایش قد و خواصی که برای بدن دارد نمیتوان چشم پوشی کرد چون کنجد یکی از مواد بسیار مغزی برای بدن محسوب میشود و باید در برنامه غذایی ما جا داشته باشد . کنجد با توجه به دریای کلسیم که در خود دارد تاثیر فراوانی در رشد استخوانی ایفا کند.

روغن کنجد و خواص آن:

آیا میدانستید کلسیم نصف لیوان کنجد برابر با کلسیم سه لیوان شیر میباشد ؟

کلسیم برای رشد استخوان ها بسیار مفید و مخصوصا افرادی که در سن رشد هستند باید از کنجد استفاده کنند.

روغن کنجد دارای خواص بسیار متعددی میباشد که در این بحث نمی گنجد.

سوال : آیا مصرف روغن کنجد هم مثل کنجد در افزایش قد تاثیر گذار است؟

خواص کنجد در افزایش قد دقیقا برابر مصرف روغن کنجد خواهد بود مثلا برخی از افراد ممکن است به خوردن آجیل ها شاید حساسیت داشته باشند، آن ها می توانند با استفاده از روغن کنجد همان میزان کلسیمی که در کنجد وجود دارد را دریافت کنند.

ترکیبات بسیار خوش مزه با کنجد:

ترکیب کنجد با موادی مثل : عسل – پنیر – شیر – یک سری از شیرینی ها – سالاد – ماست و… میتواند بسیار عالی باشد . ترکیبی که بسیار توصیه میشود ترکیب عسل با کنجد مباشد که معجونی شگفت انگیز خواهد شد که برطرف کننده بسیاری از بیماری ها میباشد.

تاثیر کنجد در افزایش قد را جدی بگیرید مخصوصا در کودکان و نوجوانان , کنجد منبع اصلی تامین کلسیم در بدن میباشد و استفاده آن به شدت میتواند در رشد استخوانی و استحکام استخوان ها تاثیر گذار باشد.

حتی افرادی که در سن رشد نیستند و نگران کوتاهی قد خود هستند باید مصرف کلسیم را در بدن خود افزایش دهند که کنجد خود یکی از منابع کلسیم در بدن میباشد.

کلام آخر:

در این مقاله درمورد تاثیرات کنجد و فرآورده های آن مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت فراورده های کنجدی ترنگ با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0