لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با 8 خاصیت برتر روغن کنجد

روغن کنجد میتواند به عنوان نوعی مکمل، کمبود های املاحی بدن را تا حد زیادی تامین نماید؛ از این رو مصرف آن به تمامی افراد در سنین مختلف، توصیه می گردد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی نقاط مثبت روغن کنجد برای فعالیت های بدن، اطلاعاتی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


معرفی نقاط مثبت روغن کنجد برای بدن:


 کاهش میزان کلسترول بدن:


کلسترول، یکی دیگر از مواد موجود در بدن می باشد که در صورت زیاد شدن میزان آن، خطر ابتلا به بیماری های خطرناک همچون مشکلات جسمی، افزایش پیدا می کند. بنابراین باید از مواد خوراکی مورد مصرف قرار داد که سرشار از چربی های اشباع نشده باشد. جالب است بدانید چربی های اشباع نشده، میزان کلسترول و چربی مضر بدن را کاهش می دهد. بنابراین افرادی که از کلسترول بالا برخوردار هستند، میتوانند برای کنترل میزان آن در بدن، روزانه از روغن کنجد مصرف نمایند.


کاهش التهابات بدن:


بروز بیماری های متنوع همچون چاقی، اختلالات کلیوی، قلبی، کبد و انواع سرطان ها ، موجب ایجاد التهابات متفاوت در بدن می گردد. در این صورت اغلب پزشکان طب سنتی، توصیه می کنند از روغن کنجد مورد مصرف قرار دهند. این روغن گیاهی، یکی از بهترین ماده های خوراکی است که تاثیر بسزایی در کاهش التهاب های متفاوت بدن دارد. همچنین روغن کنجد، از خواص ضد التهابی بالایی برخوردار می باشد و مصرف آن ، به عنوان نوعی داروی شفا بخش برای التهاب های بدن محسوب می گردد.(جهت خرید اینترنتی روغن کنجد کلیک کنید)

مکمل ویتامینB :


یکی از مهمترین ویتامین های موجود در بدن، ویتامین B است. این ویتامین از میزان اهمیت بالایی در زمینه ی بهبود عملکرد سلول ها برخوردار می باشد. همچنین نوعی داروی شفا بخش برای افرادی محسوب می شود که مبتلا به مشکلات ذهنی و روانی، افسردگی و از این قبیل بیماری ها هستند. کمبود میزان ویتامین B در بدن، موجب ایجاد اختلالات متفرقه همچون ضعف، بی حالی، کسالت، پریشانی، خستگی و... می گردد. جالب است بدانید دانه ی کنجد و فرآورده های آن همچون روغن کنجد، نوعی مکمل برای تامین ویتامین B بدن محسوب می گردند؛ از این رو به افرادی که کمبود ویتامین B دارند، توصیه می گردد از این محصولات کنجدی مورد مصرف قرارد دهند.


ایجاد تعادل میان هورمون ها ی بدن:


لازم است بدانید اغلب بانوان در دوران یائسگی، دچار اختلالات هورمونی می شوند؛ از این رو باید از مواد مقوی مصرف نمایند که موجب تنظیم هورمون ها شده و مشکلات دوران یائسگی را کاهش دهد. روغن کنجد میتواند برای تنظیم هورمون های بدن نقش مفیدی را ایفا نماید. همچنین مصرف آن در دوران یائسگی، موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می گردد. در نتیجه بانوانی که در دوران یائسگی هستند، بهتر است از این روغن گیاهی به صورت مداوم مصرف نمایند.


کاهش میزان فشار خون:


یکی از عوامل مهم در مبتلا شدن به بیماری های قلبی، فشار خون بالا است که در صورت عدم توجه به آن، ممکن است خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش دهد. ماده معدنی منیزیم در روغن کنجد، نقش موثری در کاهش فشار خون و تنظیم آن دارد. همچنین علاوه بر منیزیم، ماده های معدنی دیگری در این روغن معجزه انگیز وجود دارد که میتواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهند.


کمک به ساختار سلولی بدن:


مواد مغذی، یکی از مهمترین عواملی است که بدن برای تولید و ساخت سلول های خونی، به آن نیاز دارد. ماده ی معدنی آهن، یکی از مهمترین ترکیبات هموگلوبین محسوب می شود که وظیفه ی آن، رساندن اکسیژن به سلول های خونی است. همچنین مواد معدنی دیگر همچون مس و ویتامین گروه B نقش موثری در تولید هموگلوبین دارند. بنابراین بهتر است روغن کنجد را جایگزین روغن مصرفی روزانه خود قرار گرفته شود تا ساخت و تولید سلول های خونی بدن، با موفقیت انجام شود.


بهبود درد استئوآرتریت:


یکی از بیماری هایی که مفاصل زانو را تحت تاثیر قرار می دهد، استئوآرتریت است. عواملی مثل التهاب، موجب تشدید این گونه دردهای مفاصلی می گردد. استفاده از روغن کنجد به صورت روزانه، نقش موثری در زمینه ی درمان مفاصل دارد؛ زیرا این فرآورده ی طبیعی از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان بالایی برخوردار می باشد که همین امر ، موجب موثر واقع شدن آن در زمینه ی بهبود و تسکین درد های مفاصلی مثل زانو شده است.


بهبود عملکرد تیروئید:


بهتر است بدانید تقریبا نیمی از مشکلات تیروئیدی ریشه در استرس، افسردگی، اضطراب و مشکلات عصبی دارد. دانه ی کنجد و فرآورده های آن همچون روغن کنجدی، حاوی مواد معدنی فرآوانی همچون زینک، آهن، مس و ویتامین های گروه B است که نقش موثری برای درمان افسردگی و بهبود عملکرد تیروئید دارند. بنابراین مصرف آن ها میتواند موجب بهبود هورمون های تیروئیدی شده و مشکلات آن را رفع نماید.


کلام آخر:


مصرف محصولات کنجدی مثل روغن کنجد در کنار برنامه غذایی مناسب، میتواند برای بهبود عملکرد و فعالیت های مختلف بدن موثر واقع شود. همچنین میتواند از شکل گرفتن انواع بیماری ها در بدن پیشگیری نماید. البته استفاده از نوع ارگانیک و اصل محصولات کنجدی، شرط برخورداری از خواص ارزشمند آن ها می باشد. بنابراین بهتر است برای خرید و تهیه ی فرآورده های کنجدی، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید. همچنین میتواند از خرید اینترنتی وبسایت های معتبری مثل ترنگ، خرید فوق العاده و بی نظیری را تجربه نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله دو قسمتی، قراردادن اطلاعاتی در زمینه ی نقاط مثبت روغن کنجد برای عملکرد های بدن بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وب سایت ترنگ، در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با طرز تهیه حلواارده با پسته و عسل دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0