لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

درمان ناباروری با مصرف محصولات کنجدی

امروزه به دلایل مختلفی همچون استفاده از برنامه غذایی نامناسب، عدم تحرک، سبک نادرست زندگی ژنتیک، و... ناباروری در بانوان و آقایان رو به افزایش است. همچنین لازم به ذکر است یک نوع بیماری قابل درمان محسوب می گردد که متاسفانه ممکن است بهبود و برطرف شدن آن، سالیان زیادی طول بکشد؛ از این رو تقریبا نیمی افراد نسبت به درمان خود ناامید شده و از تلاش دست بر می دارند. اما لازم است بدانید جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ زیرا برخی از مواد مغذی وجود دارند که با مصرف آن ها، تا حد ممکن اختلال ناباروری بهبود می یابد. همچنین با مصرف آن ها افراد سالم، از ایجاد این گونه اختلال در بدن خود پیشگیری می نمایند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی دلایل نازایی بانوان و آقایان و راهکار موثر برای درمان آن ها، در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


آشنایی با اختلال ناباروری:


ممکن است از طریق رسانه ها یا اطرافیان، با کلمه ی ناباروری یا نازایی روبه رو شده باشید که ذهنتان را درگیر کرده است. نازایی یا ناباروری، به نوعی بیماری یا اختلال در بدن گفته می شود که براساس دلایل مختلفی ایجاد می گردد و باعث پیشگیری از بارداری بانوان می شود. این نوع اختلال ممکن است در بدن مردان یا زنان رخ دهد که در هر صورت به دلیل درگیری طرف مقابل، از بارداری و تشکیل جنین جلوگیری می کند. همچنین این بیماری براثر دلایل مختلفی رخ می دهد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


دلایل ناباروری در بانوان:


اختلال ناباروری در بانوان بر اثر دلایل متعددی رخ می دهد که در ادامه، به برخی از آن ها اشاره شده است:
• ژنتیک یا وراثت
• عدم تعادل مزاج رحم
• اختلال در خواب شبانه
• اختلال در ساختار رحم
• فاقد تنظیم بودن قاعدگی
• لاغری یا چاقی بیش از حد
• گرد آمدن مواد زائد و سموم در رحم
• فشار های روحی و روانی(استرس، اضطراب)


دلایل ناباروری در آقایان:


در برخی مواقع مردان همچون بانوان، دچار ناباروی می گردند. از دلایل ناباروری مردان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
* عدم رشد نامنظم بیضه ها
* انجام هرگونه جراحی بیضه ها
* ژنتیک یا وراثت
* عفونت های مزمن یا ریشه دار مثل سل
* مصرف برخی از داروهای شیمیایی یا گیاهی
* بیماری های جنسی مثل سوزاک
* مصرف دخانیات همچون سیگار یا مشروبات الکلی


پیشگیری و درمان اختلال ناباروری:


ناباروری، براثر دلایل مختلفی به وقوع می پیوندد. اما مهمترین دلیل ناباروری در بانوان و آقایان، کمبود های املاح بدن است؛ بدین گونه که ممکن است بر اثر کمبود مواد معدنی نظیر ، انواع ویتامین ها، روی ، منگنز، اسید های چرب اشباع نشده، سلنیوم و... بدن افراد با اختلال ناباروری و نازایی روبه رو شود. از این رو بانوان و آقایان پیش از اقدام به بارداری، باید توسط آزمایشی معتبر کمبود های املاحی بدن خود را بررسی نموده و نسبت به جبران و تامین آن ها، اقدام نمایند. جالب است بدانید مصرف برخی از مواد مغذی، نه تنها به عنوان نوعی مکمل، کمبود مواد معدنی را جبران می نماید، بلکه میتوان با مصرف آن ها از ایجاد اغلب بیماری ها همچون اختلال ناباروری در بدن، پیشگیری نمود.


چند ماده مغذی موثر برای بهبود و درمان ناباروری:


برای بهبود ناباروری در مردان و زنان، مواد مغذی متفاوتی موثر می باشند که عبارتند از:
* ارده کنجدی
* روغن کنجد
* حلوا ارده
* حلوا شکری


کلام آخر:


بهتر است افرادی که در اطرافیان نزدیک، فردی مبتلا به نازایی یا ناباروری دارند، اهمیت بیشتری برای این مسئله قائل شوند و برای چکاپ وضعیت خود، نزد پزشک مراجعه نمایند. همچنین از برنامه غذایی سالم استفاده نموده و تاحد ممکن، املاح مورد نیاز بدن خود را تامین نمایند. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی عوامل ایجاد ناباروری در افراد و معرفی مواد مغذی برای بهبود و درمان آن ها بود؛ البته لازم به ذکر است محتوای مقاله، در این قسمت به پایان نخواهد رسید و در مقالات منتشر شده ی بعد، به ادامه آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وب سایت ترنگ در اختیار ما قرار دهید.(از مقاله درمان ناباروری با مصرف محصولات کنجدی(قسمت دوم) دیدن کنید)

پیشنهاد میکنیم از مقاله تقویت عملکرد سیست بدن با مصرف شیره انگور(قسمت اول) دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0