لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معجزه دانه های کنجد برای بدن

کنجد گیاهی گرم سیری است و همچون دیگر گیاهان گرمسیری، پرانرژی، گرما بخش و نیرودهنده است. کشور هندوستان اولین زادگاه این دانه های مقوی و پر انرژی است. مردم هندوستان از 1600 سال قبل از میلاد مسیح در پخت غذاهایشان از گیاه کنجد استفاده می کردند همچنین آنها برای تقویت سربازان ارتش خود از دانه های کنجد استفاده می کردند. بدین ترتیب در تمام نقاط دنیا به ویژه ایران کشت این گیاه مقوی رواج پیدا کرد.
خوشبختانه در ایران برای بهره مندی بیشتر از خواص این دانه جادویی از آن فرآورده هایی نظیر ارده، حلواارده، روغن کنجد و ...تهیه و استفاده می کنند.(جهت خرید حلواارده کلیک کنید)علاوه بر این در پخت انواع نان ها همچون بربری از این دانه های فوق العاده استفاده می شود.
اکنون در مقاله زیر قصد داریم تنها به برخی از خواص شگفت انگیز دانه های کنجد و فرآورده های آن همچون حلواارده بپردازیم؛ به همین منظور تا انتهای این مقاله به هیچ عنوان از همراهی ما غافل نشوید.


خواص بینظیر دانه های کنجد برای بهبود سلامتی


دانه های کنجد سرشار از کلسیم، مس، منیزیم، آهن، روی، فسفر، ویتامین ب 1 و فیبرهای غذایی می باشد به همین دلیل بر روی سلامت عروق، دستگاه تنفسی، حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها، کاهش میزان کلسترول بد خون، تنظیم فشار خون و ... می تواند از خود اثرات قابل توجهی به جا بگذارد.(جهت خرید روغن کنجد کلیک کنید)


خواص فوق العاده دانه های کنجد برای دوران قاعدگی


دانه های کنجد غنی از ویتامین E می باشند به همین دلیل بر روی پوست، مو و ناخن تاثیرات مطلوبی از خود به جای می گذارند. همچنین اگر شما جزو آن دسته از بانوانی هستید که هر ماه از دردهای شدید عادت ماهانه خود رنج می برید؛ مصرف دانه های کنجد و حلواارده را هرگز فراموش نکنید. چراکه مصرف این فرآورده های کنجدی در دوران پریودی موجب کاهش التهاب و شدت انقباض های رحمی و درنهایت کاهش دردهای دوران قاعدگی می شود.


خواص باورنکردنی دانه های کنجد برای افراد مسن


مصرف دانه های کنجد و محصولات کنجدی نظیر حلواارده، به افراد مسن به ویژه بانوان بسیار توصیه می گردد. چراکه در دوره یائسگی مصرف آن علاوه بر اینکه موجب بهبود ترشح هورمون های جنسی زنانه می شود، در بهبود روند بیماری پارکینسون نیز تاثیرات قابل توجهی از خود به جای می گذارد.


خواص شگفت انگیز دانه های کنجد برای دوران بارداری و شیردهی


بانوان عزیز می توان در دوران بارداری و یا شیردهی با مشورت متخصص، از مصرف دانه های کنجد و حلواارده غافل نشوند چرا که مصرف آن در این دوران علاوه بر اینکه موجب رشد سلول های عصبی مرکزی نوزادان می شود باعث ایجاد تاثیرات مثبت بر روی قدرت بینایی آنها نیز می شود.(جهت خرید شیره انگور کلیک کنید)

مصرف دانه های کنجد از نظر دکتر تغذیه


به تجویز دکتر روازاده مصرف کنجد و حلواارده باعث برطرف شدن خستگی های فکری ناشی از مطالعه زیاد می شود. بنابراین به دانشجویان و دانش آموزانی که در شب بیداری های امتحان دچار خستگی یا خواب آلودگی می شوند مصرف چنین محصولاتی بسیار توصیه می شود.


کلام آخر


درمقاله فوق به خواص جادویی و باورنکردنی دانه های کنجد و فرآورده های تولید شده از آن پرداختیم و امیدواریم که این مطلب را مطالعه و از خرید فرآورده های کنجدی و مصرف آنها غافل نشوید.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مطالب و خدمات ارائه شده در وب سایت ترنگ، با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم مطالب با ارزش تری را در اختیار شما سروران گرامی قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خواص شگفت انگیز ارده دیدن کنید.


خرید روغن کنجد

 

خرید روغن کنجد





خرید ارده

 

خرید ارده

 





خرید حلواارده 

خرید حلوا ارده

 





خرید شیره انگور 

خرید شیره انگور

 





خرید حلواشکری 

خرید حلواشکری

 



تعداد نظرات : 0