لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

با مصرف محصولات کنجدی، کلسیم مورد نیاز خود را جذب کنید


به فرزندان بیاموزید از موادغذایی که سرشار از ویتامین و کلسیم هستند مصرف کنند.


برای اینکه در سن رشد استخوان انسان ها رشد مناسب و کافی داشته باشند و یا برای اینکه در سنین پیری از پوکی استخوان جلوگیری شود باید بدن انسان کلسیم کافی دریافت کند. برای دریافت کلسیم موردنیاز بدن می توانید از مواد غذایی که حاوی کلسیم هستند استفاده کنید. دانه های کنجد و فراورده های آن نظیر حلوا ارده،  ارده، روغن کنجد و ... سرشار از کلیسم هستند. همچنین مصرف آنها موجب افزایش زور، طول عمر، جلوگیری از مبتلا شدن به فشار خون و ... می شود.


روغن ارده ممتاز یزد

کنجد نوعی ماده غذایی است که مصرف آن و فرآورده هایش 3 برابر بیشتر از شیر پاستوریزه برای بدن کلسیم دارند. پزشکان تغذیه برای پیشگیری از پوکی استخوان و همچنین رشد مناسب آنها به مصرف کنجد و فرآورده های آن بسیار توصیه می کنند. زیرا کنجد علاوه بر کلسیم سرشار از منگنز، مس و آهن است. البته لازم به ذکر است که دانه های کنجد از فوایدهای بسیاری دیگری نیز برخور دارند که هرکدام از آنها برای بدن امری ضرروری و واجب هستند. به عنوان مثال مصرف روغن کنجدموجب می شود که افراد کمتری از مبتلا شدن به بیماری فشار خون بالا رنج ببرند.
بانوان می توانند با مصرف 1 قاشق غذاخوری کنجد یا فرآورده های آن نظیر حلواارده، 14 درصد از نیاز بدن خود را تامین کنند. همچنین از آنجایی که بانوان دوست دارند ناخن هایشان را بلند کنند مصرف این ماده غذایی پرخاصیت باعث می شود ناخن های آنها محکم تر شود و مانع از ترک و شکنندگی بر روی آنها می شود.


برای رساندن 5 میلی گرم روی به بدن خود مخصوصا به پوست و مو و ناخن، فقط کافی است از کنجد و یا محصولات کنجدی به میزان 2 قاشق غذاخوری مصرف کنید. به اندازه بودن روی در بدن باعث افزایش زیبایی می شود مثلا باعث کاهش آکنه، جلوگیری از نازک شدن مو، مانع از ریزش مو مخصوصا در بانوان و ... می شود. علاوه بر نکات گفته شده روی حاوی ویتامین E نیز است که از خواص این امر می توان به ضد چروک و ضد لک (سفید کنندگی) آن اشاره کرد. از دیگر خواص کنجد می توان به ضد ورم مفاصل، درمان بی خوابی، رماتیسم و ضد سرطان بودن آن اشاره کرد.


خرید ارده ممتاز اردکان

درمقاله فوق درمورد خواص دانه های کنجد و فرآورده های آن همچون ارده توضیحاتی دادیم و توصیه ما به شما عزیزان این است که از مصرف این خوراکی مغذی و سرشار از خواص و کلسیم قافل نشوید و همیشه فرآورده های کنجدی را در سبد غذایی خود جای دهید. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با روغن کنجد پرس سرد و خواص آن ،دیدن فرمایید

حلوا ارده ممتاز یزد



 

روغن کنجد و مزایای آن






 

ارده و خواص آن

 





 

حلواارده و خواص آن

 



تعداد نظرات : 0