لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

جایگزین مناسب روغن کنجد


روغن کنجد نوعی روغن مایع است که از دانه کنجد تهیه می شود.. معمولا سرآشپزهای حرفه ای و هم آشپزهای خانگی از روغن کنجد به عنوان یک پخت و پز ضروری استفاده کرده اند.
برخلاف برخی روغنهای دیگر که برای پخت و پز استفاده می شوند ، روغن کنجد سرشار از چربی های اشباع نشده چربی های اشباع شده کم است. اینها چربیهایی هستند که به تنظیم و کنترل کلسترول کمک می کند.
بسیاری از گزینه های جایگزین برای روغن کنجد وجود دارد که می تواند برای دستیابی به آن طعم و مزه مغذی متمایز یا ارائه مزایای سلامتی مشابه مورد استفاده قرار گیرد.
. ما لیستی از ایده های مناسب جایگزینی روغن کنجد را گردآوری کرده ایم با ما همراه باشید
 







1-    روغن آواکادور

روغن آواکادو

روغن آووکادو با داشتن چربی های اشباع نشده و غنی شده ، یکی از گزینه های سالم برای پخت و پز روزمره ، میباشد تطبیق پذیری روغن آواکادو در گرمای زیاد و امکان پذیر بودن در سرخ کردن عمیق ، آن را به یک جایگزین ارزشمند روغن کنجد تبدیل می کند.

2-  روغن کلزا  


کلزا  نوعی از روغن انگور است. این ماده عمدتاً به عنوان جایگزینی برای روغن انگور مورد استفاده قرار می گرفت و میتواند به عنوان روغن جایگزین روغن کنجد اضافه شود.

3-    روغن زیتون


روغن زیتون
اگرچه روغن کنجد و روغن زیتون از نظر ترکیب بسیار متفاوت به نظر می رسند ، ولی روغن زیتون یک جایگزین محبوب برای روغن کنجد است زیرا هر دو به عنوان روغنهای بسیار سالم محسوب می شوند. بعضی از آشپزان خانگی معتقدند که اگر شما فقط بخاطر فواید آن از روغن کنجد استفاده می کردید ، می توانید از روغن زیتون به طور متناوب استفاده کنید. هر دو روغن به عنوان سس سالاد و یا به عنوان چاشنی بسیار مناسب هستند.

5-     روغن بادام زمینی


روغن بادام زمینی
روغن بادام زمینی گزینه ی  بسیار مناسبی برای روغن کنجد هستند. هر دو ، تحمل گرما زیاد و عطر و طعم مغذی طبیعی دارند. و جایگزین مناسبی برای روغن کنجد محسوب میشود.

6-   روغن پریلا 



احتمالاً شاید تا به حال اسم روغن پریلا را نشنیده باشید. روغن پریلا  بیشتر در غذاهای چینی یا هندی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل طعم غنی و خاکی آن معروف است.
 تنها نکته منفی این است که روغن پریلا حاوی مواد حساسیت زا و کالری زیادی است ، بنابراین واقعاً سالم ترین جایگزین برای روغن کنجد نیست.

7-    بادام زمینی سرخ شده


اگر ظرف شما به آن عطر و طعم خوب و مغذی احتیاج دارد می توانید از تکه های ریز خرد شده بادام زمینی استفاده کنید. بادام زمینی بو داده طعم قوی آسیایی و همچنین کمی ترد را به شما می بخشد.

8-  ارده


ارده

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ارده میتواند به عنوان جایگزین مناسب روغن کنجد تبدیل کنید.

9-    دانه کنجد را مزه دار کنید


کنجد

به جای روغن کنجد ، دانه کنجد برشته شده می تواند بهترین راه  برای رسیدن به آن طعم  روغن کنجد باشد..


دانه ها را روی حرارت زیاد روی یک ماهی نچسب سرخ کنید ماهیتابه را تکان دهید تا مطمئن شوید تمام دانه ها به همان اندازه نان سرخ شده اند. به مدت 2 دقیقه یا تا زمانی که دانه ها بوی کنجد معطر بخورند ، سرخ کردن را ادامه دهید و بعد از سرخ شدن آنها را به غذای خود اضافه کنید.


تعداد نظرات : 0