لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

حلوا ارده محصولی مقوی برای تمام فصول

همواره در کنکاش های فرهنگی و بررسی روایات دینی این نکته عیان بوده که بهتر است به منظور حفظ سلامتی و طول عمر میزان مصرف غذا در هر وعده را کاهش داد. امروزه پژوهش های علمی  انجام شده توسط دانشمندان این حوزه نیز موید این معناست.

برای درک بهتر این نکته داشتن اطلاعات مختصری در رابطه با فرایند هضم غذا ضروری است.

فرایند هضم  غذا را می توان به سوختن هیزم تشبیه نمود. زمانی که غذایی وارد بدن انسان می شود مقدار مواد مورد نیاز لازم جذب بدن شده و ما بقی در فرایند دفع از بدن خارج شده که در طی آن رادیکال های آزاد در بدن ایجاد می گردد که از مواد مضر برای بدن محسوب می شوند. درست مانند سوختن هیزم که هم منجر به تولید گرما می شود و هم باعث ایجاد دودهای مضر می گردد

مصرف غذای زیاد در هر وعده مانند سوزاندن حجم زیادی از هیزم در یک فضای بسته است که در نتیجه باعث ایجاد گرمای اندک و دود بیشتر خواهد شد. هنگامی که ما حجم زیادی از غذا را مصرف می کنیم در واقع توانایی بدن را در مقابله با رادیکال های آزا تولید شده کاهش می د هیم که این امر قطعا در دراز مدت بر سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارد.

به همین دلیل توصیه می شود که مصرف غذا در وعده های متعدد ولی با حجم کمتر باشد. و همچنین بهتر است که به منظور تامین تمامی مواد مورد نیاز بدن از غذا ها یا میان وعده هایی که دارای ارزش غذایی بالاتر و حاوی پروتیین ها و ویتامین های بیشتر هستند بهره گرفت.

در ادامه به معرفی یکی از همین مواد غذایی و توضیحاتی درباره آن می پردازیم.

کنجد از محصولاتیست که دارای مقدار زیادی فسفر، کلسیم، آهن،پتاسیم و اسیدهای چرب غیراشباع مثل امگا ۶ و ۹ می باشد. از این رو محصولات کنجدی  می‌توانند به عنوان یک میان وعده و حتی یک وعده اصلی مورد استفاده قرار گیرند.
 کنجد همچنین دارای فیبرهای مفیدی میباشد که دارای خواص ضد التهابیست که در بهبود وضعیت چربی خون و کنترل کلسترول بسیار موثر است.

در استفاده از محصولات کنجدی مرغوبیت و کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت می باشد.

محصولات کنجدی دارای تنوع زیادی می باشند که یکی از پر طرفدار ترین آن ها که همیشه مورد استقبال اکثر ذاوقه ها بوده است حلوا ارده می باشد.

حلوا ارده به جز کنجد حاوی شکر و شیره انگور یا شیره خرماست. البته برخی از حلوا ارده ها تنها حاوی شکر می باشند و در برخی از از آن ها هم از ماده ای به نام چوبک استفاده می کنند که این نوع از حلوا ارده از انواع دیگر سفت تر می باشد.

این محصول مقوی برای اولین بار به دستور شاه عباس صفوی و توسط شیخ بهایی با استفاده از دانه آسیاب شده کنجد و شیره کشمش به صورت سنتی تولید شد که به دلیل کم حجم بودن و داشتن ارزش غذایی بالا برای مصرف سربازان استفاده می شد.
با توجه به توضیحات ذکر شده میتوان نتیجه گرفت که حلوا ارده می تواند یک میان وعده و یا حتی یک وعده غذایی کامل محسوب شود که دارای ارزش غذایی بالایست و می تواند جایگزین بسیاری از فست فود ها و میان وعده های مضر باشد.

شرکت طعم ماندگار ترنگ با سابقه ای دیرینه ارائه دهنده انواع محصولات کنجدی مانند ارده، حلواارده، روغن کنجد و ارده شکلاتی و... میباشد، ( در صورت تمایل به اخذ نمایندگی فروش محصولات کنجدی ترنگ کلیک کنید)

امیدواریم از مقاله زیر استفاده لازم را برده باشید، پیشنهاد میکنیم از مقاله های زیر دیدن فرمایید

همه چیز درباره ارده و خواص آن

خصوصیت حلوا ارده مرغوب و مضرات و شرایط نگهداری آن

خواص غذایی و درمانی روغن کنجد

تعداد نظرات : 0