لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه حمص / دسر ارده و نخود

غذاهای عربی با عطر و طعم بی نظیز خود همواره پر طرفدارترین نتخاب مردم، به ویژه مردم جنوب ایران می باشد یکی از پیش غذاهای معروف عربی حوموص(hummus) می باشد که جایگاه ویژه ای در بین خوراک های عربی دارد.با توجه به وجود ارده در این خوراک، حوموص یکی از توصیه های برتر رژیم لاغری می باشد. حوموص در زبان عرب به معنی نخود می باشد ساختار اصلی این پیش غذا از نخود و ارده تشکیل شده است. نخود از خانواده حبوبات و سرشار از املاح و ویتامین ها و مواد مغذی لازم همچون کلسیم ،فسفر آهن نشاسته پتاسیم و ویتامین هایی نظیر A  ، B1،B2 می باشد.

ارده نیز فراورده ای از دانه های کنجد له شده غنی از پروتئین ، آهن، کربوهیدرات و ویتامین ها می باشد
شاید مصرف هر کدام از این ماده های غذایی جداگانه با توجه به طعم نا مطلوب آن رواج نداشته باشد ولی ترکیب این دو ماده غذایی در کنار هم می تواند فراورده ای حوشمزه و مطلوب و در عین حالم سالم و سرشار از مواد مغذی لازم را بوجود آورد و این فراورده تبدیل به یک پیش غذای ممتاز کند

مواد لازم برای تهیه این پیش غذا عربی

1- نخود پخته شده به میزان 2 لیوان
• می توانید به جای پختن نخود خام از کنسرو نخود استفاده کند.
2- ارده به مقدار 1 لیوان
3- آب لیمو تازه نصف لیوان
4- سیر به مقدار 6 حبه
5- روغن زیتون به مقدار دلخواه
6- ادویه نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه حوموص:

ابتدا مقداری نخود پخته شده را برای تزئین پیش غذای خود کنار بگذارید سپس در مرحله بعدی مابقی نخود ها را داخل مخلوط کن ریخته و با مقداری آب نخود یا روغن زیتون کاملا مخلوط کرده به طوری که مایع و رقیق شود.
در مرحله بعدی ارده و ادویه ( نمک و فلفل) را به نخود له شده ی مخلوط کن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید در مرحله آخر هم آب لیموی تازه را اضافه کرده و به م بریزید.
حال حوموص شما حاضر است می توانید آنرا داخل ظرفی ریخته و با قاشق به سمت لبه های ظرف محلول پهن کنید و نخود هایی که ابتدا برای تزئین کنار گذاشته بودید را روی آن ریخته و با روغن زیتون و ادویه ها آنرا به زیبایی تزئین کنید
به همین سادگی شما پیش غذایی آماده کردید که در عین خوشمزگی و رسیدن تمامی ویتامین ها و مواد مغذی لازم به بدن ، کم کالری بوده و می تواند تا ساعت ها شما را سیر نگه دارد. بنابراین حوموص می تواند یک انتخاب خوب برای افرادی که رژیم لاغری دارند، باشد.

امیواریم از این مقاله استفاده لازم را داشته باشید، لطا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

پیشنهاد میکنیم از مقاله های زیر دیدن فرمایید:

همه چیز درباره ارده و خواص آن

همه چیز درباره حلوا ارده -خصوصیت حلوا ارده مرغوب و مضرات و شرایط نگهداری آن

معجزه ای به نام روغن کنجد-خواص غذایی و درمانی آن

تعداد نظرات : 0